قانون کار باید به نفع کارگر اصلاح شود/معوقات کارگری خراسان جنوبی به حدود ۶ میلیارد تومان رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قانون کار ایراداتی دارد و باید به نفع کارگر اصلاح شود گفت: حجم معوقات کارگری در استان در حال حاضر به حدود ۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ” پیام خاوران “ ؛ محمدرضا  طالبی با بیان این مطلب در جلسه دیدار مشاور و مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از جمله ایرادات وارده بر قانون کار این است که در قراردادهای ۸۹ روزه کارگر، در گرفتن حق و حقوق خود ناکام می ماند لذا  اصلاح قانون کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که افتخار بنده این است که روستایی بوده و درد کارگران را به درستی حس می کنم، تصریح کرد: قشری که در حوزه کار و رفاه اجتماعی با آن روبه رو هستیم به لحاظ معیشتی در سطح پایینی قرار دارد و با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه  باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت موضوع امنیت شغلی و غذایی کارگران، از برگزاری منظم جلسات کمیسیون کارگری گفت و اظهار داشت: در شروع  کار اینجانب حدود حدود ۳۵ میلیارد تومان معوقات کارگری در استان داشتیم که با برگزاری جلسات متعدد کمیسیون کارگری، به جز در چند واحد صنعتی مابقی به روز شده است.

طالبی متذکر شد: رشد حقوق کارگران در ابتدای سال اگر چه برای این قشر حائز اهمیت بود اما برخی از کارفرمایان را با مشکلاتی مواجه نمود زیرا هزینه تولید بالا رفته و در این راستا مقرر شد معوقات کارگری از محل سرمایه انباشته  پرداخت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به جهت پیگیری مشکلات کارگران ، کمیسیون کارگری استان در اسفند ماه سال گذشته دو مرتبه تشکیل جلسه داد و متعاقب آن  یک ماه حقوق و عیدی کارگران قبل از عید پرداخت شد.

بیشتر بخوانید   پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی آذرماه در خراسان جنوبی برپا می‌شود

وی گفت: به حوزه هایی همچون آبفا، راه و شهرسازی و… تأکید شده تا قبل از واریز اعتبار به حساب کارفرمایان ابتدا حق و حقوق کارگران را پرداخت نمایند البته از وزارتخانه های  راه و شهرسازی و نیرو انتظار می رود تا مطالبات کارفرما یان را نیز به موقع پرداخت کنند.

طالبی با تأکید بر ضرورت به روز رسانی طرح طبقه بندی مشاغل در واحدهای صنعتی و… خاطر نشان کرد: تعداد واحدهای اندکی این طرح را اجرا نموده اند، لذا از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می رود، لیست این واحد ها را پالایش نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تقدیر از مدیرکل انقلابی و جهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۴۰ درصد پست های سازمانی این اداره کل خالی است و انتظار می رود در وزارتخانه تدابیر لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی با ذکر این نکته که برخی از واحدهای صنعتی در تخصیص سرمایه در گردش و پرداخت معوقات مشکل دارند، اظهار داشت: ما از کوچکترین روزنه ها برای رفع این مشکل استفاده کردیم، به عنوان مثال ارائه تسهیلات به کارفرمایان دارای چک برگشتی در شورای تأمین استان مصوب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به مشکلات بیمارستان تأمین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود به جهت رفع مشکلات موجود، اداره این بیمارستان از حالت هیئت امنایی تغییر یابد.

طالبی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به شهرستان طبس از واحد زغالسنگ پرورده بازدید و جهت رفع مشکلات کارگران دستوراتی صادر کردند که بخشی از آنها محقق شده اما کار اساسی در این خصوص صورت  نگرفته است.

بیشتر بخوانید   70 صندوق خرد محلی زنان و مردان روستایی خراسان جنوبی 16 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند /2 طرح فرآوری کشاورزی آماده بهره برداری

وی با اشاره به ظرفیت‌های هلدینگ شستا متذکر شد: انتظار این است که شستا و دیگر هلدینگ های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای بهره برداری از ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی سرمایه گذاری نماید.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها