۴۳۴ پنل خورشیدی بین عشایر خراسان جنوبی توزیع شد

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۴۳۴ پنل خورشیدی ثابت و سیار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته بین عشایر استان توزیع شد

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی عصمتی پور اظهار داشت: در مجموع ۴۳۴ پنل خورشیدی و ۲۰۰ فانوس خورشیدی با اعتبار یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون تومان خریداری و سال گذشته و امسال بین عشایر توزیع شده است.

وی گفت: ۹۳۰ خانوار عشایری استان از مزایای این پنل‌ها و فانوس‌های خورشیدی برخوردار شدند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه و غیره به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های نو به جای سوخت فسیلی در مناطق سخت گذر و دوردست گام مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و آسایش عشایر است.

عصمتی پور گفت: با توجه به قابلیت هر پنل خورشیدی در برخی محلات برای هر ۲ تا سه خانوار عشایری یک پنل و در برخی نقاط برای هر خانوار یک پنل نصب می‌شود.

۱۳ درصد از جمعیت خراسان جنوبی عشایر هستند که هفت درصد جمعیت عشایر کشور در این استان سکونت دارند.

چهار تفاهم نامه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار و جهش تولید در سفر روز پنجشنبه (۲۲ خرداد) معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا شد که براساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری خراسان جنوبی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شد، هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی در این استان احداث می‌شود.

طبق این تفاهم‌نامه که «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه و «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی آن را در طبس امضا کردند، قرار است در مدت ۲ سال برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید   محدودیت گاز برای صنایع خراسان جنوبی لغو شد

اجرایی شدن این پروژه، ضمن اینکه موجب تولید حدود ۴۰ هزار کیلووات برق در استان می‌شود، درآمد ثابت ماهانه یک میلیون تومان را برای هر خانواده به همراه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها