مشارکت بالای مردم در انتخابات قدرت چانه زنی مسئولان در عرصه بین المللی را افزایش می‌دهد

استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اهمیت بسیاری دارد و قدرت چانه زنی مسئولان کشور در عرصه بین المللی را افزایش می‌دهد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب خراسان جنوبی که با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، اظهار داشت: علی‌رغم اقدامات انجام شده در شورای اطلاع‌رسانی، با حرکات و برنامه‌های دشمن، ضعف‌های جدی در امر انعکاس اقدامات دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه در امر اطلاع‌رسانی نتوانستیم دشمن را به عقب برانیم و هنوز دارای قدرت است گفت: در تقویت حوزه اطلاع‌رسانی نیازمند هم‌افزایی و تعامل همه‌جانبه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات نفس‌گیر و حیاتی‌ پیش رو داریم بیان کرد: تاکنون با همکاری مردم و رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب تمام فتنه‌های اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم که امید است رؤیای دشمن در برهم زدن انتخابات هم نابود شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است افزود: افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اهمیت بسیاری دارد.

قناعت تاکید کرد: در اسفند ماه امسال اولین انتخابات بعد از اغتشاشات برگزار می‌شود و با توجه به این که با حمایت های خوب مردم و رهبری فتنه را پشت سر گذاشتیم، باید حضور در انتخابات را برای افزایش مشارکت مردم جدی بگیریم تا قدرت چانه زنی مسئولان کشور در عرصه بین المللی زیاد شود.

حال مطبوعات در استان خوب نیست

محمود حیدری در این نشست با سخنگوی دولت اظهار داشت: در دو سال کمترین شکایت را از سوی رسانه‌های استان داشته‌ایم.

وی به مشکلات مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: حال مطبوعات در استان خوب نبوده و ۹۰ درصد رسانه‌های مکتوب تعطیل شده است و عمده نیروهای متخصص از استان خارج می‌شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی گفت: امیداست همچنان که دولت سیزدهم قول دادند مناطق مرزی کشور در حوزه رسانه باید به طور ویژه دیده شود که متاسفانه این امر را در خراسان جنوبی ندیده‌ایم در حالی که جزو اولین رسانه‌های مکتوب بوده‌اند و باید حفظ شود.

وی در مورد معافیت‌های مالیاتی گفت: حوزه اقتصادی در خراسان جنوبی مشکل دارد برای حفظ سرمایه‌گذاری و جمعیت باید مالیات أخذ شده در استان کاهش یابد.حذف معافیت‌های مالیاتی برای خراسان جنوبی مشکل ساز شده چون ماندگاری سرمایه گذار در این منطقه بسیار سخت است. دولت برای پروژه‌های بزرگ خود پیوست اعتباری اطلاع رسانی بگذارد.

حیدری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استان سخت در اجرای بخشنامه‌ها قانونی است، یادآور شد: بخشی از جهاد تبیین دست روابط عمومی‌ها بوده و باید به روز شوند. اگر بخواهیم جهاد تبییین به خوبی اجرا شود هم باید رسانه‌ها و هم روابط عمومی‌ها تقویت شوند.

اجرای عدالت اجتماعی باعث کم‌شدن آسیب‌های فرهنگی است

بیشتر بخوانید   برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف در اداره کل کار خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه اجرای عدالت اجتماعی باعث کم‌شدن آسیب‌های فرهنگی است افزود: کم‌بودن مکان‌های فرهنگی و ورزشی در استان ازجمله مشکلات موجود بوده به گونه‌ای که برای بانوان و جوانان اقدام خاصی انجام نشده است. در استانی که مفتخر به وجود پدران علم و فرهنگ است، عدم توجه به ظرفیت نخبگان و جوانان تحصیل کرده، مهاجرت داخلی و عدم توجه به صاحبان اندیشه در اجرای برنامه‌ها خلأ بزرگی است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در استان بیان کرد: برخی هیئت‌های مذهبی علی‌رغم اینکه مخاطبان بالایی دارند، دارای مشکلات عدیده‌ای هستند. بسیاری از هیئت‌ها فعالیت‌هایی در قالب گروهای جهادی، محرومیت‌زدایی و حضور در مناطق مرزی را در دستور کار قرار داده‌اند و باقی ماندن بخش گسترده‌ای از محرومیت‌ها نشان از ساختارها و برنامه‌های نادرست در رفع فقر دارد‌.

نماینده حوزه علمیه برادران در خراسان جنوبی اظهار داشت: به عنوان فعالان فرهنگی در امر تبلیغ با مشکلاتی مانند قاچاق سوخت، فقر زنان سرپرست خانوار و مشکلات اقتصادی در اقشار کم درآمد روبه‌رو هستیم‌ که نیازمند توجه است.

پیشرفت ۲۰ درصدی وعده رئیس جمهور در نقطه مرزی

نماینده گروه‌های جهادی در خراسان جنوبی نیز از پیشرفت ۲۰ درصدی تحقق وعده رئیس جمهور در نقطه مرزی خبر داد و گفت: پیوست مردمی در هیچ فعالیت و برنامه‌ای از سوی مدیران دیده نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسن حسینی اظهار داشت: از صداوسیما انتظار داریم در برنامه‌های مردمی، جریان کار و فعالیت‌های مردمی را نمایش دهد.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی در سپردن کارها به مردم بسیار موفق عمل کرده است،گفت: امروز پروژه‌های مهمی با استفاده از توان مردمی در مناطق محروم انجام شده است.

نماینده گروه‌های جهادی در خراسان جنوبی بیان کرد: احداث و تکمیل پروژه آب‌رسانی در صفر مرز منطقه «لانو» یکی از قول رئیس جمهور بوده، اما هنوز در پیشرفت ۲۰ درصد باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه احداث باند دوم جاده‌ها در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد، گفت: پیوست مردمی در هیچ فعالیت و برنامه‌ای از سوی مدیران دیده نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده طلاب خواهران نیز در این جلسه  اظهار داشت: چشم انداز حوزه علمیه، تربیت بانوان طراز انقلاب است، اما حضور بانوان در امور مختلف جامعه در جایگاهی که متناسب بانوان است باید به درستی لحاظ شود که در این راستا باید حوزه و برنامه‌ریزان برنامه را تدوین کنند.

خسروی‌مقدم افزود: لازم است حوزه علمیه با همراهی دولت جایگاه طلاب خواهر در آموزش و پرورش به عنوان برنامه‌ریز، سیاست‌گذار و برنامه‌نویس لحاظ شود.

بیشتر بخوانید   دوره تخصصی پارچه‌بافی سنتی مله در شهرستان خوسف برگزار شد

طلاب به علم روز در عرصه جهاد تبیین مجهز شوند

نماینده طلاب خواهران با بیان اینکه به عنوان طلبه این درخواست را داریم که با توجه با جنگ رسانه‌ای و فعالیت‌های مختلف ضرورت دارد به علم روز در عرصه جهاد تبیین مجهز باشیم که این ضرورت لازم است حوزه علمیه مجهز به تکنولوژی روز باشد.

خسروی‌مقدم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران همیشه پیشتار در عمل با منویات ولی فقیه به ویژه در امر جوانی جمعیت است، افزود: باید مهدهای مادر و کودک لحاظ شود. ورزش و نشاط برای خواهران امری مهم است باید مکان‌هایی برای ورزش بانوان در حوزه  علمیه خواهران تهیه شود که مستلزم همکاری است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که معیشت طلاب نباید وابسته به دولت باشد، لذا با توجه به نگاهی که دولت دارد به حوزه‌های علمیه هم توجه بیشتری داشته باشند، امید است گامی مؤثر در این زمینه برداریم.

دولت مردمی کشور را مانند کارگاه عمرانی کرده است

علیرضا آینه‌دار نیز با بیان اینکه در رسانه‌ها دنبال سوژه‌ها هستیم تا بتوانیم روی آنها کار کنیم، اظهار داشت: دولت در بخش‌های مختلف کارهای بسیاری انجام داده، اما از ناحیه دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی لازم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید نشان دهیم دولت مردمی کشور را مانند کارگاه عمرانی کرده است، افزود: وقتی فرصتی مانند شبکه خبر را داریم، چرا استفاده بهینه نشود و این درحالی است که به تمامی دستگاه‌ها مکاتبه داشتیم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: در دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری، ایشان تأکید داشتند هدف صرفاً گفتگو نیست باید ظرفیت را به سمت کارهای فاخر ببریم. در این راستا تله‌فیلم برای ظرفیت خانه‌سازی با مسکن و راه و شهرسازی قرارداد بستیم.

آینه‌دار اظهار داشت: ریاست جمهور در مناسب‌های مختلف گزارش کار به مردم دارند باید در استان‌ها هم برش استانی توسط نماینده عالی دولت در استان‌ها انجام شود. بخش عمده‌ای از اقدامات به صورت کلی مطرح می‌شود، جزئیات باید توسط نماینده دولت بیان شود و قبل از هر اقدامی باید اقناع‌سازی انجام شود.

خراسان جنوبی امسال میزبان جشنواره سواد رسانه است

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه پویش «ما توانستیم» در هفته دولت با هدف بیان خدمات دولت را برگزار کردیم، گفت: امسال میزبان جشنواره سواد رسانه هستیم.

سجاد رضایی اظهار داشت: در فضای کنونی جامعه ما، دشمنان خارجی و بدخواهان از یک‌سو و از سوی دیگر برخی از دشمنان داخلی وجود دارند که توقع جهاد تببین از دشمنان داخلی نداریم، اما برخی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب متأسفانه به جای اینکه دستاوردهای نظام را مطرح کنند پُز روشنفکری به خود گرفتند.

بیشتر بخوانید   توسعه زيرساخت و افزایش ضريب نفوذ تلفن همراه و ديتا در خراسان جنوبی

وی افزود: متأسفانه برخی دوستان به تدبیر برخی کارشناسان که معتقدند سخن منفی ۷۰ درصد مخاطب را به خود جلب می‌کند، سخن منفی مطرح کرده و امیدآفرینی کمتر مطرح می‌شود.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه با مطالبه‌گری که به سمت دشمن بگراید مخالفیم، افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار دشمن هستیم و همه تلاش‌شان این است تا بتواند مردم را ناامید و نظام را ناکارآمد مطرح کنند.

رضایی با بیان اینکه ما درگیر جنگ ابرروایت‌ها هستیم، گفت: در بسیج رسانه از ابتدای سال براساس شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری، اردوی راهیان پیشرفت و برنامه‌های مختلفی اجرا شد.

وی با بیان اینکه اجرای پویش خبر امید را داشتیم و تاکنون ۲۰۰ پویش برای انتشار اخبار امیدآفرین را منتشر کردیم، افزود: رویداد رسانه‌ای جام امید نیز در حال برگزاری است.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه در جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم، افزود: برخی روابط عمومی نیازمند است آوزش لازم را ببینند. متأسفانه در این استان در عین اینکه مردمی غنی داریم در حوزه ارتباطات فقیر هستیم. یارانه مطبوعات باید برای مناطق محروم امتیاز ویژه برقرار شود، چرا که در استان ما خبرنگاران به خاطر مشکلاتی مالی و معیشتی از این حرفه خداحافظی می‌کنند.

شورای فرهنگ عمومی در  استان خراسان جنوبی فعال است

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی با تدبیر نماینده ولی فقیه اتفاقی مبارک رخ داده است اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در  استان خراسان جنوبی و شهرستان‌ها فعال است و به مرحله شهرها رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی نشست هم‌افزایی داریم که برکات خوبی تاکنون داشته است، افزود: یکی از خروجی‌های ما در سال گذشته تهیه و تببین بسته فرهنگی استان بود که بر این اساس قرارگاه جهاد تبیین هر دو هفته یک‌بار در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه بصیرت و در صحنه بودن در بزنگاها مردم در خراسان جنوبی زبانزد هستند. در خراسان جنوبی در حوزه رسانه ۸۶ نشریه و پایگاه خبری، ۸۷ سرپرستی روزنامه‌های کشوری و ۱۳ خبرگزاری وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هشت جلسه شورای اطلاع‌رسانی را در استان برگزار کردیم که ۷۸ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم و تاکنون تورهای رسانه‌ای پیشرفت در سه شهرستان برگزار شده است. پویش «ما توانستیم» در هفته دولت با هدف بیان خدمات دولت را برگزار کردیم و امسال میزبان جشنواره سواد رسانه هستیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها