عملیات اجرایی پنجمین پست ۴۰۰ کیلوولت خراسان جنوبی آغاز شد

با حضور استاندار خراسان جنوبی، آیین کلنگ زنی پروژه پست و خط ۴۰۰ کیلوولت شهرستان فردوس برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” در جریان سفر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به فردوس، پروژه پست و خط ۴۰۰ کیلوولت این شهرستان کلنگ زنی شد.

پست و خط ۴۰۰ کیلوولت فردوس، پروژه ای زیر ساختی و مهم است که به عنوان مطالبه مردم این شهرستان در جریان سفر شهریورماه(اربعین) آیت الله رئیسی وعده تحقق آن داده شد.

اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه که امروز کلنگ زنی شد، بیش از هزار میلیارد تومان می باشد که از محل منابع وزارت نیرو تأمین شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و در مجاورت پست ۱۳۲ کیلوولت شهرستان کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت شهرستان فردوس اظهار داشت: از درخواست های بزرگان این شهرستان یکی ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی بود که با پیگیری هایی که در دولت سیزدهم صورت گرفت، خوشبختانه وزارت علوم با این درخواست موافقت و مجوز آن را صادر کرد.

وی افزود: امروز در آستانه برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه زیرساختی مهم هستیم که از درخواست ها و مطالبات جدی مردم و سرمایه گذاران در شهرستان فردوس بود.

استاندار با اشاره به معادن غنی به خصوص بنتونیت در شهرستان فردوس، بیان کرد: در گذشته سرمایه‌گذارانی را برای سرمایه‌گذاری در این معدن جذب می کردیم که به دلیل نبود زیرساخت برق دلسرد می شدند.

جواد قناعت با تأکید بر اینکه یکی از زیرساخت‌های ضروری برای معادن شهرستان احداث پست ۴۰۰ کیلولت بود، اظهار داشت: این مطالبه مردم در جریان سفر شهریورماه رئیس جمهور به فردوس مطرح شد که آیت الله رئیسی دستور احداث آن را صادر کردند و در نهایت با پیگیری‌هایی که از مرکز صورت گرفت امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این پست هستیم.

وی با اشاره به گذشت ۴۵ سال از عمر انقلاب، گفت: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب، در خراسان جنوبی فقط سه پست ۴۰۰ کیلوولت ساخته شده اما در طول ۲ سال دولت سیزدهم عملیات اجرایی پست های ۴۰۰ کیلوولت نهبندان و فردوس آغاز شد.

به گفته وی؛ پست ۴۰۰ کیلوولت شهرستان نهبندان از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید   مراسم محوری هشتم شهریور در بیرجند برگزار می شود

استاندار ادامه داد: در دهه فجر امسال آغاز عملیات اجرایی پست ۱۲۰ کیلوولت را در همین شهرستان فردوس داشتیم.

قناعت بیان کرد: امروز در جریان سفر به شهرستان فردوس کارخانه کنسانتره فلورین شرکت صنایع معدنی ارزش آفرین با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومانی نیز افتتاح شد.

به گفته وی؛ در دولت سیزدهم تلاش شده با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی به سمت فرآوری این مواد با ارزش برویم.

استاندار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بیش از ۲۴ سال است از پدیده خشکسالی رنج می برد که باید این مشکل رفع شود، بیان کرد: برای رفع این مشکل نیاز است آب دریای عمان و خلیج فارس به استان منتقل شود.

قناعت با بیان اینکه پیگیر انتقال هر ۲ طرح هستیم اما انتقال آب از دریای عمان به دلیل مسیر هموارتر و هزینه پایین تر در اولویت دولت برای خراسان جنوبی قرار گرفته، عنوان کرد: این طرح در حال حاضر در مرحله مسیریابی است و اوایل نیمه دوم سال آینده واحد مرحله لوله گذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی می رسد، عنوان کرد: قرار است در فاز نخست، ۶۰ میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به استان برسد که با انتقال آن کسری آب خراسان جنوبی رفع خواهد شد.

استاندار خاطرنشان کرد: کل مسیر انتقال آب از دریای عمان به مشهد هزار و ۳۴۲ کیلومتر است که از این مقدار ۳۸۰ کیلومتر لوله گذاری اصلی آن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

وی برآورد سرمایه گذاری این طرح را ۳۰ همت اعلام کرد و گفت: انشعابات به طول ۲۷۰ کیلومتر به شهرستان های استان هم به ۲۰ همت اعتبار نیاز دارد.

قناعت یادآور شد: در مجموع کل اعتبار مورد نیاز برای طرح انتقال آب از دریای عمان آن هم در حوزه سرزمینی استان ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی همچین در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح ۳ پروژه مهم شهرستان فردوس اظهار کرد: در اولین سفر به فردوس در سال ۱۴۰۰، بزرگان شهرستان درخواست تأمین دستگاه ام. آر. آی و ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی را داشتند چون در دولت قبل که این درخواست‌ها را دست نیافتنی می‌دانستند، هیچ اقدامی نشده بود اما اکنون به همت دولت سیزدهم این درخواست‌ها محقق شد.

بیشتر بخوانید   نماینده قاین: اولویت‌های خراسان جنوبی در سال جدید/ آب، انرژی و راه آهن را جدی بگیریم

وی صدور مجوز ماده ۲۳ کشوری برای دانشکده پیراپزشکی فردوس را اقدامی ارزشمند خواند و تأکید کرد: دولت سیزدهم خود را فقط به این دو خواسته مردم شهرستان فردوس محدود نکرد و در دو سال اخیر و امروز شاهد اتفاقات خوبی در بحث افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌هایی در حوزه صنعت و معدن و فرآوری هستیم.

استاندار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت برق در فردوس، ادامه داد: برق یکی از مؤلفه‌های کار و پیشرفت در هر منطقه‌ای است که در طول ۴۳ سال گذشته در خراسان جنوبی فقط ۳ پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان‌ های بیرجند، طبس و قاین احداث شده بود اما در دو سال اخیر دولت سیزدهم عمیات اجرایی دو پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان و فردوس آغاز شده است.

به گفته وی؛ در دهه فجر عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلوولت برای شهرک صنعتی فردوس آغاز شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شده اما در دولت سیزدهم نزدیک ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

استاندار به انتقال آب دریای عمان به استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال این طرح هزار و ۳۴۲ کیلومتر است که ۳۸۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی است و ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه انتقال خط اصلی می‌باشد.

قناعت با بیان اینکه مرحله لوله‌گذاری این طرح نیمه اول سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، افزود: اجرای ۲۷۰ کیلومتر انتقال خطوط فرعی و انشعابات به شهرستان‌ها نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گفته وی؛ در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب هزینه می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود.

استاندار یادآور شد: کسری مخازن آب استان سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب است اما از محل پروژه انتقال آب دریای عمان، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   جشن میلاد امام حسن(ع) در کدام مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود؟

قناعت خاطرنشان کرد: کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده و شاهد اتفاقات مهم و توسعه‌ای در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی در ادامه به تلاش و بمباران تبلیغاتی دشمن برای ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: سال ۲۰۲۴ میلادی در کل جهان، ۵۰ انتخابات برگزار می‌شود اما چرا این قدر به انتخابات ایران پرداخته‌اند چون پشتوانه مردمی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار با بیان اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب رمز شکست‌ناپذیری انقلاب و نظام اسلامی پشتوانه مردمی است، ادامه داد: دشمن این پشتوانه مردمی را هدف قرار داده گرچه مردم هر سال در ۲۲ بهمن و مناسبت‌های مختلف به میدان می‌آیند و نقش‌آفرینی می‌کنند اما باید با حضور پررنگ در انتخاب آن را تکمیل کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه همه باید برای دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات رسانه باشند، خاطر نشان کرد: هر رأی که در صندوق انداخته شود رأی به پیشرفت و تحول و آرمان‌های نظام و به نفع جبهه مقاومت و علیه آمریکا و اسرائیل وحشی است.

به گفته وی، هر برگه رأی که داخل صندوق انداخته نشود رأی به نفع آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیثی است که در سال‌های قبل از انقلاب، ۹ میلیون نفر از مردم ایران را با ایجاد قحطی ساختگی از بین بردند و سال‌ها نفت کشور را غارت کردند.

استاندار با بیان اینکه ملت ایران اثبات کرده هر وقت دشمن فشار وارد می‌کند دست از پشتیبانی از نظام اسلامی برنمی‌دارند، عنوان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور وجود دارد ولی شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی به مراتب از ایران بدتر است اما رسانه‌ها غرب را بزک می‌کنند لذا خواص و فرهیختگان جامعه وظیفه دارند برای آگاهی جوانان روشنگری داشته باشند.

قناعت با اشاره به سوابق درخشان خراسان جنوبی در درصد بالای مشارکت در انتخابات، گفت: امیدواریم در انتخابات امسال هم حماسه دیگری خلق کنند و شاهد حضور میلیونی ملت ایران اسلامی پای صندوق های رأی باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها