تحویل ۶۰۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستانی طبس گفت:در طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۶ هزار قطعه به مردم تحویل داده شده و برای حدود یک هزار واحد پایان کار صادر شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان طبس، اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده ۱۶ هزار و ۷۴۳ نفر، متقاضیان تعیین نهایی که تشکیل پرونده داده‌اند ۱۱ هزار نفر بوده و حدود ۶ هزار قطعه به مردم تحویل داده شده و برای حدود یک هزار واحد پایان کار صادر شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستانی طبس در زمینه آمار فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان طبس، اظهار داشت: شهرستان طبس دارای سه بخش است که بخش مرکزی شامل دیهوک و دستگردان دارای ۱۶۹ روستا و آبادی دارای سکنه و ۳۲۴ خالی از سکنه است.

وی افزود: در این بخش ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۰ روستای زیر ۲۰ خانوار وجود دارند. در حوزه عمران روستایی نیز ۱۲۵ روستا دارای طرح هستند که از این تعداد ۷۸ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۴۷ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: تهیه طرح در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شده و تعداد ۲۳ روستا دارای طرح بازنگری است که در این بازنگری‌ها اعتباری که از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۱ هزینه شده ۵۵ میلیارد تومان بوده است.

رحیمی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که در شش روستا طرح هادی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مطالعه پل ازمیغان طبس نیز در حال اجراست تصریح کرد: در حوزه تامین قیر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز از ابتدا تا پایان سال ۹۹ در دو روستا با سطح ۴۹۰۰ مترمربع اجرای آسفالت انجام شده که در دولت فعلی تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ روستا با سطح ۹۲ هزار مترمربع و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ روستا با ۱۰۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت شده است.

بیشتر بخوانید   طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی در چه مرحله‌ای است؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: در حوزه صدور سند تعداد سند صادر شده در روستاهای شهرستان از ابتدا تاکنون ۸ هزار و ۷۰۰ جلد سند و در حوزه شهری ۸۸۸ جلد سند صادر شده و ۷۷۵ هکتار زمین در سطح روستاهای شهرستان تملک شده است.

رحیمی در زمینه واگذاری زمین در سطح روستاها توسط بنیاد مسکن، گفت: دو هزار و ۵۶۷ قطعه زمین در حوزه عمران روستایی در سال ۱۴۰۲ و در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی ۲۴۰ هکتار زمین تملک ودر حال تفکیکی صدور سند بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰۰ هکتار در دست اقدام داریم و ۱۰۰ هکتار دیگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی به طرح‌ها الحاق می‌شود.

وی افزود: در مجموع دو سال ۳۴۰ هکتار در سطح روستاها در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی تملک خواهد شد. در حوزه قیر رایگان از اعتبارات ۱۴۰۲ حدود ۵۰ هزار مترمربع آسفالت در فاز اول قرارداد منعقد کرده‌ایم و پیمانکاران آماده شروع اجرای طرح هستند. در فازهای بعدی این مبلغ افزایش پیدا تاییدخواهد‌کرد و در روستاهای بیشتری کار اجرا خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: مسئله دیگر مورد توجه، روستاهای هدف بافت باارزش و هدف گردشگری است که سه روستا در سطح شهرستان در این مقوله جای داده شده‌اند. در مورد خدمات فنی صدور پروانه که بنیاد مسکن ارائه می‌دهد نیز در سال گذشته پاسخ استعلام ۴۶۰ خدمت داده شده است.

رحیمی با اشاره به مقاوم سازی مساکن روستایی، ادامه داد: در مجموع تاکنون ۶ هزار و ۸۵۰ واحد در سطح روستاهایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است و درصد واحدهای مقاوم سازی شده حدود ۹۰ درصد است که در سال گدشته ۳۵۰ متقاضی در این حوزه به بانک معرفی شده‌اند که در حال ساخت و ساز  در سطح روستاها هستند.

بیشتر بخوانید   زیرساخت‌های ورزش همگانی برای عموم مردم تامین شود

وی در زمینه واحدهای آسیب دیده از سوانح طبیعی نیز گفت: در زلزله سال گذشته ۱۳۳ واحد در سطح روستاها ساخته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده ۱۶ هزار و ۷۴۳ نفر، متقاضیان تعیین نهایی که تشکیل پرونده داده‌اند ۱۱ هزار نفر بوده و حدود ۶ هزار قطعه به مردم تحویل داده شده و برای حدود یک هزار واحد پایان کار صادر شده است.

رحیمی با بیان اینکه حدود ۱۱۰۰ هکتار زمین در سطح شهرستان الحاق شده شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرهای دیهوک و عشق آباد واحدهای نهضت ملی مسکن داریم و طبق مصوبات شورای مسکن به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه تعلق می‌گیرد و بنیاد مسکن در حال معرفی بوده و وام‌های ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله در حال اعطا است تا این طرح در این شهرها پیشرفت داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: بزرگترین سایت ویلایی در شهرستان طبس واقع شده و بنا به گفته مسئولان، این شهرستان رتبه‌دار واگذاری زمین و سرعت ساخت و ساز‌ها است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها