بیش از سه میلیون دام در خراسان جنوبی واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت صیانت از سرمایه دامی سه میلیون و ۱۴۱ هزار راس دام در این استان از ابتدای سال جاری واکسینه شدند.

به گزارش “پیام خاوران “،محمد اصغرزاده درباره وضعیت آمار دامی استان بیان کرد: یک میلیون و ۷۱۰ هزار دام سبک و ۳۵ هزار گاو و گوساله در استان وجود دارد که بر اساس برنامه‌های پیش بینی شده علیه بیماری‌های دامی به صورت مرتب واکسینه می‌شوند.

 

وی افزود: سال گذشته در این مدت سه میلیون و ۵۰ هزار و ۷۵۸ راس دام در استان خراسان جنوبی واکسینه شدند.

 

بیشتر بخوانید

محصولات دام و طیور خراسان جنوبی به چهار کشور صادر شد

هرگونه ذبح دام در معابر عمومی جرم است

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی علت افزایش واکسیناسیون امسال نسبت به سال گذشته را عملیات واکسیناسیون ppr از ۵۰۰ هزار به یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام عنوان کرد و گفت : در ۹ شهرستان واکسن آبله به صورت هدفمند تزریق می‌شود و در شهرستان قاینات نیز واکسن شاربن در سال ۹۹ هدفمند شده است.

 

وی آموزش رعایت نکات بهداشتی و روش‌های صحیح دامداری در کنار اقدامات کنترلی دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، مراقبت از بیماری و نمونه‌گیری را از مهمترین راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد.

 

اصغرزاده تصریح کرد: از مهمترین بیماری‌هایی که می‌تواند باعث فلج شدن صنعت دامداری شود می‌توان بیماری‌های سل گاوی، تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری، آنتروتوکسمی ( زهره درد یا سرخ روده ) و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) را نام برد که اقدامات کنترلی در این زمینه انجام می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   افزایش سرقت های خرد در خراسان جنوبی/ گلایه از سهل انگاری مردم

 

یک میلیون و ۷۱۰ هزار دام سبک و ۳۵ هزار دام سنگین جزو سرمایه‌های دامی خراسان جنوبی هستند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها