پیش‌بینی 772 شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: با اضافه شده 6 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری 772 شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش “پیام خاوران”، سید محمدرضا طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تمام انتخابات‌ها بر روی چهار مؤلفه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تأکید کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: از 10 خرداد با تشکیل 29 هیئت  اجرایی، 11 هیئت در مراکز شهرستان‌ها و 18 هیئت اجرایی که در  مراکز بخش‌های استان تشکیل شده، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان از 10 تا 14 خرداد انجام شده و در حال حاضر در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان هستیم.

طالبی با اشاره به اینکه وزارت کشور اسامی افراد تأیید شده را 22 خردادماه اعلام می‌کند، گفت: تبلیغات انتخابات از 23 خرداد تا 6 تیرماه انجام خواهد شد، 7 تیر تبلیغات ممنوع است و روز 8 تیر هم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی  بیش از 50 درصد آرا را کسب نکند، انتخابات با حضور دو نفری که بیشترین آرا را کسب کرده باشند، به دور دوم کشیده می‌شود.

طالبی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی 766 شعبه اخذ رأی در استان داشتیم تصریح کرد: اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری با اضافه کردن 6 شعبه، 772 شعبه اخذ رأی در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قبل از صدور دستور وزیر کشور، ابلاغ‌های رئیس ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات استان صادر شد، افزود: کمیته‌های 8 گانه انتخابات تشکیل شده و تاکنون چند جلسه ستاد انتخابات با حضور استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید   آماده باش32 اکیپ عملیاتی توزیع برق خراسان جنوبی برای پایداری برق در کنکور سراسری

طالبی بیان کرد: با توجه به تفاوت‌های موجود در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری برنامه‌های آموزشی ویژه دست اندرکاران انتخابات، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با ذکر اینکه اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری تنها با ارائه شناسنامه دارای کد ملی یا کارت ملی انجام خواهد شد تأکید کرد: افراد برای رفع نقص در این زمینه در روزهای باقی مانده تا انتخابات به اداره کل یا ادارات ثبت احوال شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 252

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها