اخطار معاون عمرانی استاندار به مدیران؛برای کاهش گرد و غبار، زمان را از دست ندهید

رئیس کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان گفت: در جذب اعتبارات کاهش گرد و غبار، نباید زمان را از دست بدهیم.

به گزارش” پیام خاوران” معاون عمرانی استاندار اظهار داشت:که مدیران باید به دنبال جذب کامل اعتبارات بیابانزدایی و کاهش گرد و غبار باشند، تاکید کرد: برای انجام هر گونه اقدام عملی در راستای کاهش گرد و غبار در استان، زمان را باید مغتنم شمرد.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: بحث اساسی در این موضوع ، ارتباط مستقیم گرد و غبار با سلامت مردم است لذا مدیران باید با لحاظ حفظ بهداشت و سلامت مردم، تمام تلاش خود را برای کاهش گرد و غبار، به کار گیرند.

وی با اشاره به برنامه های عملیاتی تعریف شده برای دستگاه های مرتبط در این زمینه تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی با اجرای طرح توسعه پوشش گیاهی، کشت حفاظتی و اجرای طرح‌های آبخیزداری به دنبال کاهش سطح تماس خاک با باد می باشند.

به گفته وی؛ اقدامات دستگاه ها در راستای جلوگیری از فرسایش خاک، باید برنامه محور باشند.

معاون عمران استاندار بر پیگیری دستگاه ها در جذب اعتبارات این حوزه تاکید کرد و گفت: تخصیص قطعی اعتبارات اختصاص یافته به استان در فاز اول اجرای این طرح و پیگیری برای تخصیص باقیمانده اعتبارات، از مهمترین دستور کارهای این جلسه است.

میرجعفریان، برگزاری بدون وقفه “کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان” و ارائه گزارش عملکرد مدیران درخصوص میزان اعتبارات جذب شده و نحوه هزینه کرد آن را خواستار شد.

شایان ذکر است: در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور( برای تثبیت کانون‌های فرسایش خاک) و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به محیط زیست (در بحث مقابله با پدیده گرد و غبار) اختصاص یافته تا دستگاه های مرتبط، اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زمین شناسی به تناسب وظایف خود، اقداماتی را در زمینه کاهش گرد و غبار در استان انجام دهند

بیشتر بخوانید   سیزدهمین نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی افتتاح شد

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها