ممنوعیت سخنرانی افراد حاشیه ساز/ نارضایتی‌ها احتمالی رصد و پیگیری می شود

حجت الاسلام حمیدی از ورود و سخنرانی افرادی که محدودیت و محکومیت قانونی دارند در خراسان جنوبی جلوگیری می شود تا فضای استان ملتهب نشود، گفت: اگر لازم باشد با دستور قضایی مانع ورود این افراد حاشیه ساز به استان برای سخنرانی می شویم.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (11 دی) در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی، اظهار کرد: دشمنان ما برنامه های ویژه ای برای انتخابات دارند و هدف آنان ایجاد روحیه ناامیدی و سوء استفاده از فضاهای پیش رو تا زمان انتخابات است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری‌های لازم برای توطئه‌ها و اقدامات دشمن در فضای انتخابات باید انجام شود، گفت: روند برگزاری انتخابات قانونمند در حال انجام است و مشکلی در این خصوص نداریم و مجریان و ناظران انتخابات به وظایف قانونی خود عمل می کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به کارنامه پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات، ادامه داد: راهبرد توجیه و نظارت باید در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی خراسان جنوبی مدنظر قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: تبیین و شفاف کردن قانون برای مردم، نخبگان، خطبا، کاندیداها بهترین راهکار برای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جلسات توجیهی برای تمام کاندیداهای تایید یا رد صلاحیت شده برگزار شود، افزود: راهبرد نظارت در کنار توجیه کردن می‌توانند مکمل کار ما باشد و هیات بازرسی باید نظارتی بر عملکرد مدیران داشته باشند.

 

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه از امکانات دولتی نباید له یا علیه کاندیداهای انتخابات استفاده شود، گفت: این تکلیفی است که باید بر عملکرد مدیران در این زمینه نظارت شود.

 

وی بر تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان تاکید کرد و بیان داشت: نظارت های عمومی بسیار اهمیت دارد و بر عملکرد کاندیداها، ستادهای انتخاباتی و طرفداران آنان باید نظارت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید   خط و نشان دستگاه قضایی خراسان جنوبی برای شوراهای روستاها؛ حق واگذاری اراضی را ندارید

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به نارضایتی‌های اجتماعی در فضای فعلی جامعه اشاره کرد و افزود: این نارضایتی‌ها احتمالی رصد و پیگیری می شود تا در ایام انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

 

حجت الاسلام حمیدی از ورود و سخنرانی افرادی که محدودیت و محکومیت قانونی دارند در استان جلوگیری می شود تا فضای استان ملتهب نشود، گفت: اگر لازم باشد با دستور قضایی مانع ورود این افراد حاشیه ساز به خراسان جنوبی برای سخنرانی می شویم.

 

وی ادامه داد: فعالیت های غیرمجاز داوطلبان انتخابات مجلس از مواردی است که می تواند در رد صلاحیت‌ها مورد تمسک قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کارگروه فضای مجازی فعال‌ترین کارگروه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان باشد، تاکید کرد: رصد فضای مجازی بخصوص در این ایام باید روزآمد باشد تا مدیریت آن از دست ما خارج نشود.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها