درآمد ۱۸ میلیارد ریالی مددجویان خراسان‌جنوبی از بافت فرش

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی طی ۱۰ ماه گذشته ۳۱۷ تخته فرش به ارزش ۱۸ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال تولید کردند.

به گزارش “پیام خاوران”رضا سلم‌آبادی اظهار داشت: با توجه به اینکه کسب و کارهای خانگی به‌عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شود لذا کمیته امداد در راستای اجرایی‌کردن فرامین رهبری و اشتغالزایی برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

 

وی استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره را از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی ذکر کرد و افزود: کمیته امداد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، مواد اولیه مرغوب و مناسب را تأمین کرده و تلاش دارد بیشترین سود نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در حال حاضر در زمینه بافت فرش دو هزار و ۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی در سطح استان فعال است، بیان داشت: هم‌اکنون سه هزار و ۱۰۰ بافنده فرش که عمدتا زنان مددجو و سرپرست خانوار هستند، در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند.

 

سلم‌آبادی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در ۱۰ ماهه امسال ۳۱۷ تخته فرش به متراژ یک هزار و ۶۶۰ مترمربع تولید کردند، افزود: این فرش‌‌ها در نقوش نائین، خشتی، ریزه‌ماهی، لچک‌ترنج و بته‌جقه بافته شده و برای صادرات به تهران ارسال می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه بافت فرش ۱۸ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال درآمد عاید بافندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی کرد، گفت: هزینه‌های نظارت، حمل و نقل، انبارداری و تمام امور پیگیری فروش توسط امداد پرداخت و در بحث نظارت در تمامی مراحل کنترل کیفیت مواد اولیه توسط کارشناس تخصصی مرکز، نظارت و بازدید حین بافت و مراحل ارزیابی و کارشناسی فروش انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   افزایش 131 درصدی فروش «سقاین»

منبع:فارس

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها