طرح ودیعه مسکن بیمه‌کوثر؛ اقدامی ارزشمند برای حمایت از مستاجران

مدیر شعب بیمه کوثر در خراسان جنوبی گفت: طرح ودیعه مسکن اقدامی ارزشمند برای حمایت از مستاجران است.

محمد برزگانی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری “ پیام خاوران ” اظهار داشت: طرح ودیعه مسکن برای نخستین باراز سوی شرکت بیمه کوثر وبه منظور حمایت از مستاجران وبروز مسایل و مشکلاتی از جمله( ور شکستگی – فوت مالک و…) که ممکن است بین مالک و مستاجر به وجود آید طراحی شده است .

وی افزود: همچنین چنانچه مستاجران ودیعه (پول پیش خود نزد صاحب خانه ) را بیمه کنند می توانند در صورت هرگونه مشکل عدم پرداخت توسط مالک خانه ، آن مبلغ را از شرکت بیمه کوثر دریافت کنند.

مدیر شعب بیمه کوثر در خراسان جنوبی گفت: این طرح با توجه به نیاز اساسی جامعه به مسکن و جمعیت قابل توجه مستاجران در شرایط فعلی و لزوم توجه به این قشر و مشکلات و آسیب های پیش رو آن ها ، بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: مستاجران با توجه به این موضوع که مبلغ ودیعه ای را به صورت قرض الحسنه نزد موجر به امانت می گذارند همواره در معرض ریسک عدم بازپرداخت به موقع این مبلغ توسط موجر پس از پایان یافتن قرارداد اجاره نامه قرار دارند .

برزگانی اظهارکرد: طرح ودیعه مسکن و محصول ارائه شده براساس ماده ۳۱ قانون موجر و مستاجر مصوب ۰۲/۰۵/۱۳۵۶ هرگاه مستاجر به هر علت مورد اجاره را تخلیه کند و موجر از تحویل آن امتناع نماید , مستاجر مکلف است به وسیله اظهارنامه از موجر یا نماینده قانونی او تقاضا کند که برای تحویل مورد اجاره حاضر شود .

مدیر شعب بیمه کوثر در خراسان جنوبی افزود: در صورتی که موجر ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه حاضر نگردد ، مستاجر باید به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه و تخلیه کامل مورد اجاره را تامین دلیل کندو کلید آن را به دفتر دادگاه تسلیم کند , حال از آن تاریخ به بعد رابطه استیجاری طرفین قطع می گردد .

بیشتر بخوانید   محزون مدیر جدید سرپرستی بیمه کوثر در استان گیلان شد

وی اظهارکرد: با توجه به رسالت صنعت بیمه به این قشر ،طراحی یک بسته حمایتی ازآن ها در قالب یک محصول بیمه ای جدید توسط این صنعت بسیار مهم است .

برزگانی بیان کرد: شرکت بیمه کوثر در حوزه مدیریت بیمه های مسئولیت نسبت به ارائه این محصول بیمه ای براساس ضوابط و شرایط دستورالعمل جهت شناسایی بازار هدف چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی توسط تمامی نماینگان حقیقی و حقوقی سراسر کشور اقدام و مجوز های مربوطه از سوی بیمه مرکزی را اخذ کرده است

مدیر شعب بیمه کوثر در خراسان جنوبی به شرایط خرید بیمه نامه ودیعه مسکن اشاره کرد وگفت: یک ماه پس از عقد قرارداد اجاره مستاجرفرصت دارد این بیمه نامه را تهیه کند.

وی ادامه داد: در حال حاضراین بیمه نامه برای واحد های مسکونی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای واحد های تجاری تا مبلغ ۲۵۰میلیون تومان به بالا قابل تهیه است و در آینده نزدیک وبنا به درخواست بیمه گزاران ممکن است این سقف قابل افزایش باشد.

برزگانی با بیان اینکه قرارداد اجاره باید در سامانه ثبت معاملات و املاک ثبت شده باشد و قولنامه های دست نویس قابل قبول نیست یادآورشد: برای تمدید قرارداد باید مجددا قرارداد جدید تنظیم شود و پشت نویسی قولنامه قابل قبول نیست.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت شعب بیمه کوثر در استان خراسان جنوبی به نشانی بیرجند خیابان توحید ۵  شماره ۳  تلفن  ۰۵۶۳۲۴۲۰۲۴۱  ویا نمایندگی های بیمه کوثر در سطح استان مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها