سامانه مدیریت دارایی فیزیکی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی استقرار یافت

رئیس دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت:شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از شرکت های پایلوت اجرا کننده سامانه مدیریت دارایی های فیزیکی در وزارت نیرو انتخاب شد.

به گزارش” پیام خاوران” ؛ مهندس فتح نیا با بیان اینکه سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی از الزامات ابلاغی توانیر است گفت: در دنیای امروز کمبود منابع و افزایش تقاضا باعث شده که تقریبا تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای حفظ منابع شان و پاسخگویی نیازها و تامین رفاه اجتماعی به افزایش بهره وری توجه ویژه داشته باشند.

رئیس دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزود: مدیریت دارایی فیزیکی، روش ها و فعالیت طرح ریزی شده ای است که سازمان از طریق آنها دارایی فیزیکی، سیستم های دارایی ها و هزینه ها، ریسک و عملکرد آنها در طی چرخه عمر آن دارایی را با هدف پیاده سازی برنامه های استراتژیک سازمان به صورت بهینه و پایدار، برنامه ریزی و مدیریت می نماید.

وی در ادامه کنترل بودجه بهتر و موثرتر، افزایش بهره وری نیروی کار، کاهش هزینه های دوره عمر دارایی، افزایش بازگشت سرمایه گذاری، رشد و ارتقا عملکرد زیست محیطی، ایمنی و سلامت نیروی انسانی را از جمله مزایای استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی برشمرد.

فتح نیا پشتیبانی موثر در فرآیند تصمیم گیری، مدیریت ریسک و افزایش رضایت مندی مشتریان و ارتقاء شهرت کسب و کار را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و از تعیین نقشه راه در سطح شرکت به منظور استقرار سامانه مدیریت دارایی های فیزیکی خبر داد.

رئیس دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی با تاکید بر این نکته که استراتژی مدیریت دارایی های فیزیکی در واقع نقشه راهی جهت رسیدن از وضعیت شناخته شده فعلی به وضعیت مطلوب است، افزود: در راستای استقرار این سامانه در شرکت کمیته مذکور تشکیل و برای اعضای آن ابلاغ نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید   اسلام در سایه وحدت از تحریف حفظ می شود

وی با بیان اینکه این سیستم در چهار فاز پیاده سازی خواهد شد که فاز اول این طرح آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد با مشاور برای ارزیابی و تعیین نقشه راه در سطح شرکت است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها