رئیس سازمان بسیج علمی کشور: نخبگان باید ایران اسلامی را به مرجعیت علمی برسانند

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور گفت: نخبگان ما باید ما را به مرجعیت علمی برسانند.: مخترعان و نخبگان کشور باید ما را به مرجعیت علمی برسانند.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار مهدی رحیمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی پتانسیل زیادی در حوزه توانمندسازی سرمایه‌های انسانی وجود دارد. بعد از دارالفنون و رشیدیه سومین مدرسه مدرن، شوکتیه بیرجند بوده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با داشتن دومین فرودگاه از لحاظ ترابری در کشور جزو اولین‌هاست و 6 پدر علمی کشور از این دیار برخاسته‌اند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور بیان کرد: 49 مرکز آموزش عالی در خراسان جنوبی وجود دارد که در درجه اول وظیفه آنها حل مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی است.

رحیمی با بیان اینکه دانشگاه‌ ها باید راه حل‌های علمی را برای رفع مشکلات استان ارائه دهند گفت: اگرمشکلاتی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و … وجود دارد ناشی از این است که ما مسیر علم و فناوری را به خوبی طی نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل آب یکی از اولویت‌های اصلی خراسان جنوبی است عنوان کرد: محققین و پژوهشگران باید در جهت رفع این مشکل بیشتر تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور اظهار داشت: محصولات استراتژیک استان نیز می‌تواند بستر ساز دارویی کل کشور باشد.

رحیمی گفت: در حوزه معادن به خصوص سنگ که به صورت خام فروشی از استان خارج می‌شود باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی افزود: صنایع دستی خراسان جنوبی جزء صنایع دستی خلاق و فرهنگی کشور است و اعتبارات ویژه‌ای معاونت علمی ریاست جمهوری برای این صنایع گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور بیان کرد: به طور حتم پیشگامان رشد و تعالی کشور در بیانیه گام دوم جوانان، کارآفرینیان، نخبگان و فرهیختگان هستند و باید برای رشد و توسعه کشور تلاش کنند.

بیشتر بخوانید   انتخاب بانک سپه به عنوان بانک برتر جشنواره شهید رجایی

رحیمی عنوان کرد: مسیر علم و فناوری مسیری مقدس است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم لقب جهاد علمی را به آن داده‌اند.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب حدود سه سال  از تدوین آن می‌گذرد اما هنوز ما مرجعیت علمی را در کشور تعریف نکردیم.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور افزود: سیستم‌های دولتی و 2 هزار و 700 مرکز آموزش عالی کشور باید بتوانند مسائل و مشکلات کشور را با توجه به بیت المالی که می‌گیرند رفع کنند.

رحیمی بیان کرد: دانشگاه‌های کشور دربهترین حالت در سطح دو هستند و باید تلاش شود دانشگاه‌های خود را به نسل سوم ببریم و باید دو کار عمده انجام شود. یکی نیاز مردم را احصاء کنند و جذب دانشجو نیز بر همین نیاز باشد و دوم علوم ما را به علوم نافع و مرجع ساز وصل کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که علوم مرجع ساز و نافع باید کسب علم را از مرجع داشته باشند که این امر اتفاق نیافتاده است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور گفت: آیا در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های به قران توجه شده است و آیا توانسته‌ایم براساس قرآن کریم ایده‌هایی را خلق و تبدیل به فناوری کنیم که بتوان به فناوری برتر جهانی برسیم تا به وسیله آن به مرجعیت علمی برسیم.

رحیمی اظهار داشت: اولویت رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب علم و پژوهش است اما براساس منویات رهبری حرکت نکردیم در مسیر درست قرار نداریم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اخلاق و معنویت را بعد از علم و پژوهش آوردند که نشان از اولویت ایشان به مسئله علم و فناوری است.

بیشتر بخوانید   جبهه رسانه‌های مطالبه‌گر در خراسان جنوبی تشکیل شود

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور  گفت: جهان در یک دگرگونی علم و فناوری قرار دارد واگر تابع زمان و مکان نباشیم هرگز نمی‌توانیم تراز قدرت علمی خود را با دنیا تراز کنیم و زمانی می‌توانیم این شکاف راهبردی را جبران کنیم که بن بست شکنی و نوآوری را از مبدا داشته باشیم.

رحیمی بیان کرد: هر زمان در کشور جهش‌های پی در پی و مستمر اتفاق افتاد  آنگاه در کانال مسیر توسعه علم قرار گرفتیم و بعد از این مرحله می‌توانیم تبدیل به مولفه اقتدار شویم.

وی گفت: کشورهایی مانند امریکا دشمن درجه اول ما هستند و باید مولفه های قدرتمان را در برابر حیله‌های دشمن افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور اظهار داشت: قدرت اول ما قدرت رهبری است و قدرت دوم ما مردم هستند. سومین قدرت نیروهای مسلح و سپاه پاسداران است و چهارمین قدرت، جبهه مقاومت است تا نخبگان مخترعین و مبتکرین ما در کشور بتوانند تولید نافع کنند که زیربنای تمدن نوین اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه نخبگان باید ما را به مرجعیت علمی برسانند گفت: می‌خواهیم آنچه که به امانت در اختیار بسیج و سپاه قرار گرفته ازمنابع، قدرت و توان بسیج و سپاه خالصانه برای توانمند شدن افراد و خالصانه و جهادی برای فکر و کار کردن و برداشتن موانع به کار ببریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها