بیش از 14 هزار تن اقلام اساسی تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 14 هزار و 560 تن اقلام اساسی تنظیم بازار در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس جرجانی در بازدید از بازار بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در راستای تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان 4 هزار و 100 تن برنج، 3 هزار و 141 تن شکر، 300 تن مرغ منجمد، 26 تن گوشت گوساله منجمد و بیش از 7 هزار تن روغن خوراکی در استان توزیع شده است.

وی  افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۱۷۳ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی استحصال شده که ۱۳ هزار و ۳۰ تن در داخل استان مصرف و ۱۵ هزار و ۲۴۲ تن به خارج استان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات جلسه قبل کارگروه تنظیم بازار استان گفت: با توجه به وضعیت تنظیم گوشت قرمز، مقرر شد از خروج بدون مجوز دام از استان خودداری شود که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این موضوع عملیاتی شده است.

وی افزود: اکنون ۳۰۰ تن گوشت مرغ منجمد برای استان تامین شده است که برای جلوگیری از دو نرخی شدن یا تشکیل صف، به نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد این سهمیه را برای جامعه هدف خود جذب و توزیع کنند که اگر متقاضی نبودند در سطح بازار برای استفاده عمومی توزیع شود.

جرجانی عنوان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران و به استناد قانون تمامی وظایف و اختیارات مربوط به تنظیم بازار محصولات کشاورزی از تولید تا توزیع به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تفویض شده و تنظیم بازار کالاهای غیرکشاورزی نیز برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: براساس دستور معاون اقتصادی رییس جمهور ۱۰ نفر از نیروهای سازمان صمت به صورت ماموریتی به جهاد کشاورزی منتقل شدند تا در زمینه تنظیم بازار همکاری کنند.

بیشتر بخوانید   پویش نذر خون به نیت حاج قاسم در خراسان جنوبی اجرا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از نیروهای بسیجی در نظارت بر بازار استفاده می‌شود افزود: ۲۴۸ نیروی بسیجی در این زمینه معرفی و مشخص شده‌اند که از امروز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند وبا همکاری و همراهی سازمان صمت یا جهاد کشاورزی وارد عمل خواهند شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با ۷۷ مصوبه برگزار شده که ۲۵ مورد درخصوص تامین کالاهای اساسی، ۲۱ مصوبه در زمینه توزیع و ۳۱ مورد درخصوص نظارت و بازرسی‌ها بوده است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها