٣٦ روستای استان خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات پیوست

مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: در مراسمي به صورت ويديو كنفرانس با حضورزارع پور، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال ١٠٠٠ روستای كشور شامل ٣٦ روستای استان به شبكه ملی اطلاعات به بهره برداری رسيد.

به گزارش” پیام خاوران ” به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی،  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در جریان آئین افتتاح متمرکز اتصال ۱۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات گفت: در این آئین که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اتصال ۱۰۰۰ روستای کشور شامل ۳۶ روستا از خراسان جنوبی، به شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید.

مصطفی بهی، عنوان کرد: این روستاها با احداث و یا ارتقا ٢٨ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات، که با اعتباري بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری اپراتورها اجرا شده است، از خدمات مبتنی بر این شبکه بهره مند شده اند.

وی افزود: اجرای این سایت ها جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ خانوار روستایی شامل ۱۶۵۰۰ نفر را از اینترنت پرسرعت بهره مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تاکید کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، اتصال مابقی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دستور کار است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مراسم بزرگداشت ۹ دی در ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها