زدن ماسک به تنهایی مانع انتقال نمی‌شود/ افرادی که سه نوبت واکسن تزریق کردند به نوع شدید کرونا مبتلا نمی‌شوند

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: اگر فرد مبتلا دچار تب یا علائم شدید بیماری باشد نباید سرکار رفته و با پزشک خود در تماس بوده تا در صورت نیاز و صلاحدید مدت زمان استراحت تمدید شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مسعود ضیائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه شرایطی که امیکرون در پیک ششم ایجاد کرده، همه می دانند که واگیری این بیماری خیلی زیادتر از موارد قبلی است و شاید شدت عوارض آن کمی کمتر باشد اظهار داشت: وقتی تعداد مبتلایان زیاد می‌شود درصدی هم عارضه‌دار می‌شوند و باعث می‌شود تا اتفاقی که در سایر کشورها افتاده تکرار شود.

وی با بیان اینکه موارد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و بیمارانی نیز در آی سی یو بستری هستند افزود: خوشبختانه کسانی که سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند و یا از نوبت دوم آنان کمتر از سه ماه گذشته ابتلاء خیلی شدید را تجربه نمی‌کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله واکسیناسیون و تکمیل کردن نوبت‌های واکسن کرونا است با هر واکسنی که در دسترس است خاطرنشان کرد: مسئله بعدی پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها است و بسیاری از مبتلایان زمانی که در دورهمی شرکت کرده یا فرزندی داشته که دارای علائم خفیف بوده و یا خود فرد دچار علائم بوده باعث شده تا مبتلا شوند و یا به سایر افراد انتقال بدهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وقتی در ادارات یا محل کار ماسک را حتی چندلحظه برای خوردن یا آشامیدن برمی‌داریم می‌توانیم آلوده باشیم و این اتفاق هم خیلی باعث گسترش بیماری شده است گفت: اگر فردی مبتلا به این بیماری باشد باید 5 روز کامل ایزوله شود تا بیماری را به دیگران منتقل نکند و بعد از این در صورتی که حال عمومی فرد خوب باشد و لازم بود با دو ماسک در محل کار حاضر شود.

بیشتر بخوانید   کتاب «محشر اربعین» در بیرجند رونمایی شد

ضیائی با اظهار اینکه زدن ماسک به تنهایی مانع انتقال نمی‌شود افزود: این مهم است که هوا جریان داشته باشد و مدت طولانی در یک فضا با فرد مبتلا نباشیم و اگر پزشک 5 روز استراحت تعیین کرده باشد، بعد از این زمان باید تا 5 روز دیگر کاملا مراقب باشیم تا باعث انتقال بیماری نشویم.

رئیس بخش بیماریهای عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند تصریح کرد: اگر فرد مبتلا دچار تب، یا علائم شدید بیماری باشد نباید سرکار رفته و با پزشک خود در تماس بوده تا در صورت نیاز و صلاحدید مدت زمان استراحت تمدید شود.

ضیائی یادآورد شد: تکمیل واکسیناسیون در اولین فرصت، پرهیز از حضور در اجتماعات، زدن ماسک در همه فضاها، توجه بیشتر به ضدعفونی دست‌ها و پرهیز از دست زدن به چهره و مخاط‌ها برای پیشگیری از ابتلاء و انتقال به امیکرون توصیه می‌شود.

انتهای پیام/101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها