بررسی آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

در ششمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی به بررسی آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان پرداخته شد.

به گزارش “پیام خاوران”، ششمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور داعی مدیر کل راه وشهرسازی استان(دبیر شورا) و سایر اعضاءدر محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه با ارائه گزارشی اظهارداشت: تا کنون در سطح استان 5 هزار و 970 نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده اند که زمین مورد نیاز این افراد تامین و اختصاص یافته و جدا از این برای یک هزار و 895 واحد در قالب تفاهم نامه با اقشار ویژه از جمله نیروهای مسلح، فرهنگیان، ایثارگران، کمیته امداد و … زمین تامین شده و جزو معدود استانهایی هستیم که طرح اقدام ملی مسکن به مرحله نازک کاری رسیده است.

داعی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز در سطح استان خراسان جنوبی تا کنون51 هزار و 13 نفر در ۳۱ شهر استان در سامانه ثبت نام کرده و جهت تامین زمین مورد نیاز این طرح بر اساس سهمیه اعلام‌ شده زمین مورد نیاز تامین شده است. اما بر اساس آمار ثبت نام شده در سامانه اگر همه ثبت نام کنندگان واجد شرایط شناخته شوند نیازمند یک هزار و 14 هکتار زمین در سطح استان هستیم که در این صورت در بحث تامین زمین ۱۸۲هکتار در مجموع شهرهای استان کمبود زمین داریم.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در قانون به سه روش استفاده از املاک داخل محدوده، الحاق اراضی به محدوده شهر و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی باید اراضی مورد نیاز تامین شود افزود: متاسفانه تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد خود را معرفی نکرده اند که با توجه به جلسه امروز راهکارهای مناسب جهت تامین زمین پیش بینی و تصمیمات لازم‌ اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید   ائمه جمعه در ایجاد وحدت و همدلی در جامعه نقش اساسی دارند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن به واجدین شرایط واگذار خواهد شد تا با اخذ پروانه نسبت به ساخت اقدام نمایند. البته در جلسه امروز روش دیگری نیز جهت ساخت مسکن توسط انبوه ساز پیش بینی شد که در آینده شرایط ، قیمت و نحوه ساخت آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 252

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها