ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیر بنایی خراسان جنوبی به کار گرفته شود

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های زیر بنایی استان تأکید کرد.

به گزارش  “پیام خاوران”، جواد قناعت در نشست با جمعی از سرمایه گذاران و نمایندگان شرکت سرمایه گذاری چینی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین و از نظر محرومیت دومین استان کشور است که باید برای توسعه و آبادانی آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: ورود بخش خصوصی به بهره‌برداری از این ظرفیت ها، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای استان، برای خود سرمایه گذاران هم انتفاع فراوانی به همراه دارد.

وی افزود: تأمین آب از طریق خط انتقال دریای عمان، تکمیل راه‌های اصلی و شریانی و نیز راه آهن از خواسته‌های اصلی و کلیدی استان است که و بر اجرای این طرح‌ها توسط بخش خصوصی تأکید داریم.

قناعت با تأکید بر نقش راه آهن در تسهیل شرایط سرمایه گذاری، کاهش هزینه‌های سرمایه گذاران و توسعه منطقه اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی باعث سریع‌تر پروژه راه آهن می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ایرانی و خارجی از طریق تهاترهای نفتی، گازی و پتروشیمی در استان داریم.

قناعت گفت: در این راستا 18 عنوان برتر در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه گذاری آماده است که می‌توان با استفاده از تسهیلات تهاترهای نفتی، گازی و پتروشیمی به سرمایه گذاری و اجرای آنها اقدام کرد.

وی افزود:  احداث راه آهن زاهدان- بیرجند- یونسی، یک هزار و 360 کیلومتر باند دوم ، تصفیه خانه فاضلاب در شهرها، پست‌های تأمین برق برای صنایع و معادن، نیروگاه‌‌های خورشیدی، توربین‌های بادی، صنایع وابسته به اندولوزیت، صنعت اتومبیل سازی، انتقال آب و آبرسانی به شهرها از جمله طرح‌ها و پروژه‌های دارای قابلیت سرمایه گذاری از طریق تهاتر نفت، گاز و پتروشیمی است.

بیشتر بخوانید   برقراري اينترنت در نقاط گردشگري شهرستان سرایان

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها