تمدید مهلت 2 هفته‌ای برای تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان در خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از تمدید مهلت 2 هفته ای برای تعیین تکلیف دستگاههای کارتخوان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جعفر احسانی مهر در جمع خبرنگاران با تأکید بر تعیین تکلیف دستگاههای کارتخوان اظهار داشت: در این مرحله از مهلت 2 هفته ای از ثبت اطلاعات که از هفتم اسفندماه 1400 شروع شده است، مؤدیان مالیاتی صرفاً امکان اتصال دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی را دارند که پس از بررسی بانک مرکزی و تشکیل پرونده مالیاتی، آن دسته از دستگاه های کارتخوان بانکی که مسدود شده اند، در این مرحله فعال سازی خواهند شد.

وی افزود: طرح ساماندهی کارتخوان های بانکی که هدف آن کمک به ساماندهی چرخه سالم نظام اقتصادی و توزیعی در کشور است، در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و با مشارکت بانک مرکزی عملیاتی شده و از مزایای اجرای آن می توان به شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی، تسریع در فرآیند رسیدگی، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و نهایتا تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده اشاره کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: کسانی که صاحبان شغل های گوناگون بوده و دستگاه کارتخوان دارند و نسبت به انجام ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اقدام نموده اند، مالیات آن ها همانند مالیات مشاغل محاسبه می شود.

وی افزود: این افراد مالیات مشاغل شان را پرداخت می‌کنند و اطلاعاتی که از دستگاه های کارتخوان جمع آوری می شود، برای سنجش صحت اطلاعات ارائه شده توسط این افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

احسانی مهر گفت: مالیات دستگاه پوز 1400 برای این افراد صفر است و لزومی به پرداخت مالیات جداگانه برای دستگاه پوز ندارند. مگر این که اطلاعات به دست آمده از تراکنش های دستگاه پوز آن ها نشان دهنده اختلاف گزارشات مالیاتی آن ها با واقعیت باشد. بنابراین ثبت نام کنندگان در سامانه اظهارنامه مالیاتی نیازی به پرداخت مالیات بر روی دستگاه کارتخوان به صورت جداگانه نسبت به مالیات مشاغل ندارند.

بیشتر بخوانید   کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه‌های فرهنگیان ضروری است

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار داشت: افرادی که کارت‌خوان خود را ثبت نمی‌کنند، امکان ارائه اظهارنامه را نیز ندارند و در نتیجه معافیت اولیه را نخواهد داشت.

وی افزود: افرادی که ثبت‌نام و سایر تکالیف مالیاتی را انجام ندهند، مشمول جرایم مالیاتی غیرقابل بخشش و جرایم قانونی و قابل پیگرد ذکر شده در ماده 274 قانون مالیات‌های خواهند شد.

انتهای پیام/101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها