استفاده از ظرفیت نخبگان بومی برای رونق بخشیدن به تولید در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تولید، راه اصلی عبور از مصائب و سختی‌های کشور است گفت: تولید دانش بنیان باید در دستور کار ویژه همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 1401 اظهار کرد: نگاه هوشمندانه و کارشناسانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مسایل و در تعیین شعار سال، نشان می‌دهد که اکسیر حل مشکلات کشور، تمرکز بر تولید و رواج و رونق تولید ملی است.

وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر محور قرار دادن تولید در شعارها به این جهت است که تولید، رشد اقتصادی، اشتغالزایی، کاهش تورم، افزایش درآمد سالانه و در نهایت رضایت عمومی را به همراه دارد و از بعد روانی هم تأثیرات فراوانی بر بالا بردن اعتماد بنفس ملی و عزت مندی در عرصه های بین المللی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه، شعار سال 1401، نگرش هدفمند به تولید اقتصاد محور را دنبال می‌کند، تصریح کرد: این شعار، چهره جدیدی از تولید را نشان می‌دهد که بر دو ویژگی دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن تأکید دارد.

وی ادامه داد: آنچه در شرایط فعلی از مشکلات اساسی کشور و بسیار آزار دهنده است، اقتصاد و معیشت مردم بوده که با دانش بنیان کردن تولید، مرتفع خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تولید دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دهند و از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی استان برای دانش بنیان کردن تولیدات خدماتی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و … بهره ببریم.

قناعت با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان بومی داخل و خارج استان برای رونق بخشیدن به تولید، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید از تسهیلات و خدمات ویژه برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید   به‌جای ساندرو پراید تحویل بگیرید+ سند

به گفته وی؛ جلوگیری از خام فروشی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های عمومی، از مهمترین اهدافی است که در دانش بنیان کردن تولید در استان دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات در دستور کار استان برای تحقق شعار سال، گفت: در این راستا ستاد راهبری تحقق شعار سال ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها