فعالیت خبرنگاران سرنوشت و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار شما خبرنگاران سرنوشت، عمر و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند گفت: خوش به حال شما که توفیق پیدا کنید این امانت خدا و مردم را در جهت سازنده و برای رشد کمال و نجات انسان به کار گیرید.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: کار خبر و رسانه می‌تواند جامعه‌ای را به هدف خلقت نزدیک کرده و یا برعکس با تحریف واقعیات انسان را از هدف اصلی منحرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: اخبار دروغ و کذب و شایعات در صدر اسلام کار را به جایی رساند که بعد از نماز امام علی(ع) را لعن و نفرین می‌کردند.

عبادی افزود: انسان‌ها در این عمر و روزهای زندگی یک فرصت بیشتر ندارند که در این مهلت باید سرنوشت و هویت خود را رقم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: عوامل متعددی چون وراثت، تربیت و محیط زندگی در سرنوشت انسان نقش بی‌بدیلی دارند.

عبادی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در محیط زندگی اخباری است که به انسان‌ها می‌رسد ادامه‌ داد: انسان احاطه شده در اخبارهایی است که در زندگی او نقش آفرین است.

وی گفت: در یک بررسی تاریخی در می‌یابیم کربلا و عاشورا را خبرهایی که آن زمان منعکس شده، رقم زده است.

امام جمعه بیرجند افزود: رسانه اگر در کار خود تحریف ایجاد کند می‌تواند نوع بشر را از راه اصلی‌اش منحرف می‌کند و آن گاه انسان منحرف، بدترین موجود عالم می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری و رسانه، کار پر اهمیت است که در بُعد مثبت آن بهترین کار و در بعد منفی آن بدترین‌کار است اظهار داشت: کار شما خبرنگاران، سرنوشت، عمر و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند و خوش به حال شما که توفیق پیدا کنید این امانت خدا و مردم را در جهت سازنده و برای رشد کمال و نجات انسان به‌کار گیرید که عاملی موثر است.

بیشتر بخوانید   توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین اتباع خارجی آسیب پذیر در خراسان جنوبی 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: شما انسان‌ها اشرف مخلوقات و تکریم شده هستید، آسمان و زمین برای شما خلق شده و یک سخت‌افزار و مقدمه‌ای برای حیات شما است و محصول بزرگ انسانیت، اندیشه است زیرا نوع بشر می‌تواند تا مقام خداگونه شدن جلو برود اما اینها الگو و پیشوا دارد و بدون ابزار نمی‌شود و خدا اینها را داده است اما مصیبت که وارد شد این بود که آن محصول که ابزار کارش با نیرنگ و خونریزی به هم ریخت، گرک درنده می‌شود.

وی افزود: آنچه شما در زمان معاصر و گذشته تاریخ مشاهد می‌کنید که امروز سنبل سرکشی در فرهنگ غرب است اینها به خاطر توجه نکردن به اهل بیت(ع) بوده که انسان‌پرور بودند و با راه‌های انحرافی نیز کار بشر به اینجا رسانده است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها