۱۸ بازارچه موقت صنایع‌دستی در خراسان جنوبی برپا شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از برپایی ۱۸ مورد بازارچه موقت تابستانی صنایع‌دستی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسنعلی فولادی صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی از سال ۱۳۸۷ تاکنون به‌عنوان گسترده‌ترین رویداد خرده‌فروشی این حوزه در کشور شناخته می‌شوند که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی از جمله اشاعه فرهنگ مصرف کالاهای هنری در سطح جامعه، معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع‌دستی مناطق مختلف کشور، فراهم شدن بسترهای فعالیت‌های بازرگانی تولیدکنندگان صنایع‌دستی با امکانات پایین مالی و…. را به دنبال داشته است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در تابستان امسال ۱۸ بازارچه در ۱۰ شهر استان خراسان جنوبی با پوشش ۷۵ غرفه فروش صنایع‌دستی برپا شد و بیش از ۳۰ هزار نفر از این بازارچه‌ها بازدید کردند.

فولادی ادامه داد: مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال انواع محصولات صنایع‌دستی به فروش رسید که بیشترین سهم فروش متعلق به بازارچه صنایع‌دستی شهرستان طبس و بیشترین میزان فروش در گروه نساجی سنتی و بافته‌های داری و صنایع‌دستی مسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افتتاح ۵ هزار واحد مسکن روستایی  خراسان جنوبی با حضور نوبخت/ایجاد۳ هزار شغل ثابت و پایدار در حوزه صنایع دستی استان 

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها