سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) به منظور ارائه خدمات متمرکز ثبت احوال مبتنی بر اطلاعات خانواده افراد راه‌اندازی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا مهرآور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق نظام هویت هوشمند و تمام الکترونیک و ارتقا سطح خدمات سازمان ثبت احوال کشور ، سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) به منظور ارائه خدمات متمرکز ثبت احوال مبتنی بر اطلاعات خانواده افراد راه‌اندازی شد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: در این درگاه اطلاعات خانواده افراد شامل (اطلاعات کامل فردی، اطلاعات کامل والدین، همسر و فرزندان) قابل مشاهده و بهره برداری بوده، همچنین خدمات ثبت نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست انتخاب نام ، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعیه های ثبت احوال و قوانین و مقررات ثبت احوال قابل مشاهده و بهره برداری است.

وی بیان کرد: با همت سازمان ثبت احوال کشور در آینده نزدیک سایر خدمات به این سامانه افزوده شده تا مردم بتوانند به سهولت به خدمات سازمان ثبت احوال کشور دست پیدا کنند.

مهرآور در ادامه با اشاره به اهداف راه اندازی این سامانه اظهار داشت: کاهش مراجعات، ارائه خدمات امن و راحت، تسریع در ارائه خدمات، افزایش کیفی و کمی خدمات، ارائه خدمات گسترده به عموم مردم، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، سرعت در ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، تعامل بیشتر، افزایش امنیت در ارائه خدمات، کاهش هزینه و مقابله با مفاسد حضوری از مهم ترین مزایای این درگاه مفید است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: مراجعین می توانند با مراجعه به آدرس  https://sahim.sabteahval.ir از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید   67 درصد از یارانه بگیران استان خراسان جنوبی تسهیلات یک میلیونی رادریافت کردند

وی افزود:  این سامانه به صورت موبایلی نیز در دسترس همه اقشار جامعه بوده و متقاضیان دریافت خدمات ثبت احوال می توانند با نصب نرم افزار یادشده از طریق سایت سازمان از امکانات آن برخوردار شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها