چقدر آب پشت سدهای خراسان جنوبی جمع شده است؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت:‌ اکنون ۱۱.۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان جمع آوری شده که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۳ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش “پیام خاوران، سعید سروری در گفت‌وگو با خبرنگاران از تعریف سه طرح برای مدیریت آب‌های سطحی گفت و ادامه داد: پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این سه طرح حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که در مناطقی چون آهنگران زیرکوه و بندان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از وجود هشت سد ذخیره‌ای در استان گفت و اظهار کرد: سد فرخی قاین، سد سیاهو سربیشه، سد کریت و نهرین در طبس، سد دره بید، شهید پارسای سرایان، حاجی آباد و سد رزه درمیان نام این سدهاست.

سروری بیان کرد: ۷۵ میلیون مترمکعب آب در این تعداد سد جای می‌گیرد که به دلیل کاهش بارندگی‌ها در هر سال اکنون مجموع آب جمع‌آوری شده پشت این سدها ۱۱.۱ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۴.۸ درصد ظرفیت این سدها آب دارند، افزود: تا پیش از این آب شرب استان از سد نهرین طبس تأمین می‌شد که به دلیل کاهش بارندگی از اواخر مهرماه از مصرف خارج شده است.

سروری با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار کرد: این امر رعایت مصرف درست آب را از سوی هم استانی‌ها می‌طلبد.

وی ادامه داد: با وجود بارندگی چند روزه در طبس، سد نهرین یک درصد آبگیری شده که تأثیری در وارد مدار مصرف شدن ندارد چراکه این مقدار آب تنها می‌تواند دو تا سه روز را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به وجود هشت سد تغذیه مصنوعی در استان، تصریح کرد: این سدها وظیفه رهاسازی آب در منابع زیرزمینی و در نتیجه تقویت آن را دارند که از سیلاب جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از هشتمین کارگاه استخراج مکانیزه زغال سنگ طبس

منبع: ایسنا

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها