ارائه ۵۴ مورد خدمت نوین بیمه سلامت به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از ارائه ۵۴ خدمت نوین و جدید بیمه سلامت به جامعه هدف معلولان استان در بزرگترین موسسه خیریه توانبخشی شرق کشور خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”علی اربابی ظهر امروز در بازدید از موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند اظهار داشت: شخص فاقد بیمه‌ای نباید وجود داشته باشد و اگر مددجویی مشکل بیمه‌ای در این موسسه دارد به همکاران بیمه سلامت اطلاع دهند تا مشکلات بیمه‌ای رفع شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: ساماندهی وضعیت خدمات مددجویان مهم است و شرایط استفاده فرد باید فراهم شود. در بازدیدی که انجام شد مشخص است زحمات زیادی در موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) کشیده شده و پرونده‌های درمانی برای تک تک افراد انجام شده است.

اربابی تصریح کرد: پرستاران و پزشکان در موسسه حضور داشته و معاینات و تجویز را انجام‌ می‌دهند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت با سازمان بهزیستی کشور تفاهم نامه‌ای امضاکرده که به مددجویان بهزیستی ارائه می‌دهند و ۹ کد خدمتی در گذشته به ۵۹ کد خدمت ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این کدخدمت‌ها به تفکیک شامل ۱۵ کد خدمت در اعضای مصنوعی، ۱۱ کد خدمت گفتار درمانی، ۹ کد خدمت شنوایی سنجی، ۷ کد خدمت بینایی سنجی و ۵ کد خدمت فیزیوتراپی و ۶ کد خدمت توانبخشی است.

اربابی اظهار داشت: در تعرفه درمانی چهار نوع تعرفه دولتی، خیریه و عمومی عیردولتی و خصوصی است. هر کجا که خدمت ارائه شود بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: این اتفاق اخیرا برای مددجویان سازمان بهزیستی اتفاق افتاده و در بحث کاهش هزینه‌های مددجویان کمک زیادی شده است.

اربابی ادامه داد: خدمات در سلامتی و ارتقای زندگی مددجویان تاثیر دارد و ۶ مدل خدمت خدماتی ارائه می‌شود و خانواده‌ها و حتی برخی پزشکان باید از این خدمات آگاه شوند.

بیشتر بخوانید   ماموریت‌های مدون تامین‌اجتماعی مصداق مسئولیت اجتماعی است

وی گفت: فرصتی است که دولت سیزدهم ارائه کرده هرچند هزینه‌های سنگینی به دولت تحمیل می‌کند اما حداکثر تلاش ما این باشد که خدمت به صاحب اصلی آن برسد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی پیشروترین استان‌ها در قرارداد‌ بستن با موسسات مختلف برای ارائه خدمات به مددجویان است.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها