بافت روستای گردشگری چنشت بهره‌برداری شد + تصاویر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از بهره برداری از بافت روستای تاریخی و گردشگری چنشت با اعتبار سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان خبر داد و گفت: شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی به ۷۲ درصد رسیده است.

به گزارش “پیام خاوران” قاسم تنها صبح امروز در آیین افتتاح  بافت روستای چنشت با بیان اینکه در چند سال اخیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به حفظ و احیای بافت با ارزش روستای هدف گردشگری چنشت اقدام کرده اظهار داشت:  ۳۵۵ خانوار در قالب یک هزار و ۲۰۰ نفر در این روستا از مزایای این طرح برخوردار شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به  اجرای  سه هزار و ۹۹۷ مترمربع سنگ فرش، ۱۳۰ متر دیوار ساحلی، ۵۴۳ متر کابل کشی معابر، ۱۵ هزار و ۱۹۸ متر مربع جداره سازی سنگی در این روستا ادامه داد: بن ملات، یک هزار و ۹۶۴ متر طول رخ بام، ۵۳ عدد سکوی نشستن و ۱۷۲ مترمربع سایبان حصیری را از مهمترین مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.

تنها خاطرنشان کرد: در بافت جدید روستا از محل اعتبارات اجرای  طرح هادی نیز یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۶۰ مترمربع زیرسازی، ۹ هزار و ۲۵۵ مترمربع آسفالت و یک هزار و ۷۴ مترمربع دیوارسازی سنگی از اقدامات انجام شده در بافت جدید روستای چنشت است ادامه داد: در ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی طرح هادی به طور کامل انجام شده است.

شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی ۷۲ درصد  است 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار، در ۶۷۷ روستا اجرای طرح هادی انجام شده است یادآور شد:  شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی به ۷۲ درصد رسیده و در حالی که شاخص کشوری ۵۸ درصد است.

بیشتر بخوانید   مشارکت بالای کسبه خراسان جنوبی در ارائه اظهارنامه مالیاتی

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم هم زیرسازی و آسفالت معابر بسیار خوبی در سطح روستاهای استان انجام شده است.

در ادامه این مراسم که با حضور با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد یک واحد مسکونی محرومین در روستای شواکند بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: این واحد مسکونی به متراژ ۱۰۰ متر مربع احداث شده و در زمینه احداث این واحد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۵ میلیون تومان آورده متقاضی بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها