دودکش ها را مجدداً بررسی کنید

شرکت گاز استان خراسان جنوبی از مردم خواست با توجه به وزش تندباد و طوفان در استان، در بررسی مجدد دودکش ها و اتصالات دقت لازم را بکار گیرند.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد مهمی که همواره خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد دودکش ها هستند که عدم توجه به این موضوع می تواند پیامدهای خطرناکی را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به وزش تند باد و طوفانی که استان را درنوردید مشترکان می بایست مجدد نسبت به بررسی دودکش ها اقدام نمایند تا ایمنی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: خروجی دودکش نباید در کنار کولر و یا زیر پنجره باشد چرا که باعث ورود گازهای سمی به فضای خانه شده وحوادث جبران ناپذیری بویژه مرگ خاموش را به همراه خواهد داشت بنابراین مشتركين مي بايست مرتباً مسير دودكش را كنترل نموده و از عدم مسدود بودن مسير دودكش اطمينان حاصل نمايند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی بیان کرد: مشتركان محترم باید بطور مستمر كلاهك دودكش های وسایل گازسوز را بازرسی کنند خصوصاً چنانچه در اثر وزش باد و طوفان، كلاهك از محل خود جدا شده باشد می بایست مجدداً درمحل مربوطه نصب گردد چرا كه وجود كلاهك علاوه بر اینكه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل جلوگیری می كند، در تنظیم سوخت وسیله گازسوز و خروج محصولات احتراق نيز موثر است.

وی تصریح کرد: لوله هاي حدفاصل وسيله گازسوز تا دريچه دودكش و نيز اتصالات آن باید از ورقهای ضدزنگ (گالوانیزه) و نسبتاً ضخیم و مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی باشد و بكارگیری لوله های آكاردئونی آلومینیومی به هیچ عنوان مجاز نمی باشد.

بیشتر بخوانید   آمادگی ۳۷ مجتمع بین راهی برای مسافران خراسان جنوبی

محمودی اظهار داشت: آبگرمكن، بخاری و هر وسیله گازسوز حتماً بایستی مجهز به دودكش مجزا باشد و دقت شود از نصب وسايل گازسوز بدون دودكش در محیطهای بسته جداٌ خودداری شود ضمن اینکه از قرار دادن انتهای لوله دودکش در ظرف آب نیز به شدت پرهیز گردد زیرا موجب انتشار آن در فضا شده و حوادث ناگواری نیز بهمراه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها