نهادینه کردن ایمنی مؤثرترین اقدام پیشگیری از حوادث است

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن ایمنی مؤثرترین اقدام پیشگیری از حوادث است گفت: کنترل و پایش ایمنی تأسیسات دارای اهمیت فراوانی است و باید سطح آموزش کارشناسان در این حوزه ارتقا یابد.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی صبح امروز در کارگاه آموزشی گپ آنالیز‌ ایستگاه‌های تقلیل فشار اظهار داشت: کنترل و پایش ایمنی تأسیسات و زیرساخت‌های گازرسانی دارای اهمیت فراوانی در شرکت گاز خراسان جنوبی است و باید جهت ارتقاء سطح آموزش هرچه بهتر کارشناسان و عوامل فنی در حوزه بهره‌برداری تلاش کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به تجزیه و تحلیل کیفی و کمی کانون خطر در حوزه گازرسانی، تصریح کرد: شناسایی، تجزیه و تحلیل کیفی و کمی علل وقوع حوادث یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در مهندسی ایمنی و مدیریت ریسک می‌باشد که در شرکت گاز خراسان جنوبی به صورت ویژه در دستور کار قراردارد.

وی با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در فرآیند‌های جاری شرکت از مؤثر‌ترین اقدامات پیشگیرانه از حوادث بزرگ است تصریح کرد: در همین راستا در فاز اول مطالعات تحلیل شکاف ایمنی در تمامی‌ایستگاه‌های تقلیل فشار برون شهری و تعدادی از‌ایستگاه‌های تقلیل فشار شهری در استان انجام شده و هم اکنون و در فاز دوم این طرح ضمن توانمند‌سازی کارکنان از طریق کارگاه‌های آموزشی، موارد مطروحه در گزارش توسط کارکنان رفع خواهد شد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی دو روزه با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان و تکنسین‌های بهره‌برداری در محل ساختمان مرکزی شرکت گاز خراسان جنوبی به بررسی عدم انطباق‌های موجود با استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران در سطح‌ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان پرداخته شد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   همکاری اداره کار و سپاه خراسان جنوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها