توسعه زیرساخت‌های برق فردوس در دستور کار است/ پایداری شبکه و ماندگاری جمعیت از پیامدهای توسعه زیرساخت‌های برق است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پایداری شبکه، رفع دغدغه مردم و ماندگاری جمعیت از مهمترین پیامدهای توسعه زیرساخت‌های برق است گفت:  توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان فردوس در دستور کار است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پیشرفت پست‌های برق خراسان جنوبی اظهار داشت: پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک که از مطالبات بیش از دو دهه گذشته مردم منطقه بود، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای این پست نیاز منطقه نای‌بند مرتفع می‌شود گفت: برق منطقه نای‌بند طبس توسط موتور دیزل تأمین می‌شود و ارتقاء آن مطالبه دیرینه مردم است و خوشبختانه با اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت این نیاز منطقه مرتفع می‌شود.

قناعت بیان کردپایداری شبکه، رفع دغدغه مردم و ماندگاری جمعیت از مهمترین پیامدهای اجرای این پست است.

استاندار خراسان جنوبی به مطالبه مردم فردوس مبنی بر اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت در راستای کمک به توسعه صنایع شهرستان اشاره کرد و گفت: این مطالبه مردم، دستور ویژه رئیس جمهور را به همراه داشته است.

قناعت ادامه داد: به منظور پاسخ به این مطالبه و با نظر مثبت  کار برای بررسی نیازهای شهرستان و اعمال نظرات کارشناسی به مشاور سپرده می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز در این جلسه گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع تقویت و تأمین زیرساخت برق شهرستان فردوس مطرح شد که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و فرآیند پیش‌ بینی نیازهای تقویت شبکه برق شهرستان تدوین شد.

حسین محمودی افزود: با دستور استاندار، بررسی پروژه‌ها و پست‌های مورد نیاز شهرستان فردوس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تأمین برق شهرک صنعتی فردوس را در برنامه کوتاه مدت قرار داده بودیم، اظهار داشت: اجرای پست ۱۳۲ کیلو ولت و خط آن از چند سال پیش شروع شده که بنا به مصوبه این جلسه، جدی‌تر پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید   رویداد نوآوری و ایده‌پردازی زرشک در صنایع غذایی برگزار شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پست دیگری در منطقه کجه چهنو و در حوزه معادن شهرستان فردوس در دستور کار است که اجرای آن را با کمک ایمیدرو دنبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه مشترکان بزرگ با درخواست ۱۵۰ مگاوات نیز قرار شد، درخواست‌ها به ما ارسال شود تا پیگیری‌ ها و مطالعات لازم صورت گیرد و براساس اطلاعات مشاور نسبت به ساخت پست ۴۰۰ کیلو ولت اقدام کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در زمینه برق‌ رسانی انجام شده‌، افزود: هفته دولت امسال در بخش دیهوک شهرستان طبس ۷۰ کیلومتر خط انتقال به همراه پست ۱۳۲ کیلو ولت با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کردیم.

به گفته وی؛ پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان از نیازهای اساسی منطقه در گذشته بود که عملیات اجرایی این طرح مهم برق رسانی در دولت سیزدهم شروع شده و حداقل تا یک سال و نیم آینده به بهره‌ برداری می‌رسد که زیرساخت بسیار مهم و ارزشمندی برای خراسان جنوبی است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه ساخت پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی خوسف در دستور کار است و مراحل انتخاب پیمانکار آن انجام شده‌، گفت: تقویت پست ۱۳۲ کیو ولت نهبندان در راستای تأمین برق صنایع منطقه در دستور کار قرار دارد و پست منطقه شاهکوه تا قبل از دهه فجر با همکاری ایمیدور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی اظهار داشت: این اقدامات که در دولت سیزدهم برای توسعه و تقویت زیرساخت صنعت برق خراسان جنوبی انجام شده، ظرفیت ارزشمندی است که نقش مؤثری در توسعه پایدار و اشتغال استان دارد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی نباید دچار قطعی گاز شود

انتهای پیام/ ۱۰۲

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها