رئیس شورای ملی زعفران ایران: صادرات زعفران صعودی شد

رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: بااقدامات موثر دولت و شورای ملی زعفران وتشکل ها برای افزایش تقاضای جهانی این محصول افزایش ۶۳درصد صادرات زعفران را نسبت به سال گذشته در ۵ماهه امسال رقم خورد.

محسن احتشام درگفت وگو باخبرنگار « پیام خاوران »   با اشاره به اقدامات موثر این شورا وتشکل های مرتبط برای افزایش تقاضای جهانی زعفران و به تبع آن قیمت منصفانه به نفع کشاورزان اظهار داشت: برنامه ها و طرح ریزی های راهبردی و علمی این شورای مورد حمایت و تصمیم گیری قرار گیرد.

وی گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل برداشت زعفران که از نیمه دوم مهر ماه در مناطق سردسیر استان های خراسان رضوی وجنوبی آغاز می شود چند اقدام خوب با همکاری تشکل های زعفران و مسئولان دولت انجام شد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: به منظور تسهیل فرایند صادرات زعفران و افزایش انگیزه صادرات موثر توسط صنعت زعفران و کم شدن صادرات قاچاق زعفران که لطمه بزرگی به زعفران ایران در بازارهای جهانی می زند برنامه های موثری اجرایی گردید..

احتشام به اولین اقدام صورت گرفته اشاره کرد وافزود: قیمت های پایه صادراتی که تعهد صادر کننده برای برگشت ارز حاصل از صادرات زعفران با قیمت های واقعی فروش زعفران در بازارهای جهانی واقعی شد و صادرکنندگان زعفران متعهد به برگشت با نرخ واقعی فروش خود هستند و تعهد کاذب که گاهی تاکیلویی۵۰۰دلار صورت می گرفت برداشته شد .

وی اظهارکرد:با برگزاری سمینار برند سازی در اتاق مشهد به زودی برند جمعی و ملی زعفران ثبت جهانی خواهد شد که زعفران ایران با هویت خود صادر شود و جایگاه واقعی و تمایز خود را در بازارهای جهانی تثبیت نماید .

رئیس شورای ملی زعفران ایران تصریح کرد: قطعا اقدامات موثری که انجام گرفت سبب افزایش تقاضای جهانی زعفران و به تبع آن قیمت منصفانه به نفع کشاورزان زعفرانکار خواهد شد .

بیشتر بخوانید   پرداخت۷۶۰۰تسهیلات بدون ضامن در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی

احتشام گفت: از مسئولان انتظار داریم برنامه ها و طرح ریزی های راهبردی و علمی شورای ملی زعفران را مورد حمایت و تصمیم گیری های خود قرار دهند تا بتوانیم به اهدافی که در چشم انداز زعفران ایران تبیین شده با هم افزایی بین بخش خصوصی و دولتی به آن دست یابیم.

وی با بیان اینکه تنها ایجاد زنجیره ارزش می تواند دردراز مدت حافظ منافع ذینفعان زنجیره این محصول به خصوص کشاورزان و حفظ جایگاه زعفران ایران در بازارهای جهانی باشد تصریح کرد: راه های برگشت ارز حاصل از صادرات زعفران و‌محصولات کشاورزی باید اصلاح شود در غیر این صورت سرنوشت تلخ فرش ایران در انتظار زعفران و‌پسته ایران خواهد بود .

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها