ظرفیت‌های معدنی مهمترین مزیت در مسیر توسعه خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، بهشت معادن کشور نام گرفته گفت: ظرفیت‌های معدنی مهم‌ترین مزیت استان در مسیر توسعه است.

به گزارش “پیام خاوران” محمداسماعیل فاطمی صبح امروز در دیدار یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار فعال در حوزه معادن طلا اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد و تنوع واحدهای معدنی علی الخصوص طلا و نقره، جزو استان‌های بنام و دارای رتبه است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، بهشت معادن کشور نام گرفته گفت: ظرفیت‌های معدنی مهم‌ترین مزیت استان در مسیر توسعه است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور، ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن را در کشور به خود اختصاص داده است.

فاطمی اضافه کرد: آنچه این کویر زرخیر را بیش از پیش می‌تواند به عسلویه معدنی ایران زمین مبدل کند در کنار معادن غنی چون زغالسنگ، گرانیت، کرومیت، بازالت و…. غنای معادن طلای این خطه از ایران زمین است که درخشش برق این ذخایر طلایی می‌توان اقتصاد خراسان جنوبی را بیش از پیش روشن و متحول سازد آن هم فراهم شدن زیرساخت‌ها و صنایع فرآوری آن در کنار معادن طلایی خراسان جنوبی است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۶ معدن طلا در خراسان جنوبی وجود دارد که معدن طلای هیرد در نهبندان و معادن شادان، ماهرآباد، کودکان و خونیک در شهرستان خوسف و خدا آفرید در بشرویه واقع شده است.

در این نشست مقرر شد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان علی‌الخصوص سرمایه گذاری در پروژه‌های مشترک معادن طلا و موارد بازرگانی مرتبط در تعامل و همکاری با سازمان در جلسات آتی بررسی شود.

بیشتر بخوانید   برترین‌های پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی معرفی شدند

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها