ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی افتتاح شد

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست و سنگ با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی با محوریت هنر دست و سنگ با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی دوشنبه شب افتتاح شد.

هادی شاه وردی در آیین افتتاحیه نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه از ۲۹ آبان تا سوم آذر در قالب ۲۱۴ غرفه و با حضور ۳۰۰ صنعتگر میزبان علاقمندان خواهد بود.

وی از حضور صنعتگرانی از ۲۶ استان کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ۷۰ غرفه با حضور ۸۲ صنعتگر به این استان‌ها تعلق دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  ادامه داد: همچنین ۸۲ غرفه با ۱۵۰ صنعتگر مربوط به خراسان جنوبی، ۲۲ غرفه در اختیار دستگاه‌های اجرایی، ۱۱ غرفه برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و ۲۸ غرفه مختص تراش سنگ‌ها در نظر گرفته شده است.

شاه وردی تصریح کرد: موضوعی که از استان برای کل کشور پایلوت شد اینکه به نمایشگاه‌ها محور داده شده و آن را تخصصی کردیم لذا نمایشگاه استان با محوریت هنر دست و سنگ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۷۰ رشته صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: صنعتگران ما نیاز به حمایت دارند و از مسئولان انتظار داریم در زمینه تسهیلات یا هر کمکی که می‌توان به صنعتگران ارائه داد، تلاش کنند تا استان شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تاکید کرد: حدود ۳۰۰ صنعتگر در این نمایشگاه حضور دارند که به لحاظ محدودیت فضا نتوانستم در خدمت صنعتگران بیشتری باشیم در حالی که متقاضیان زیادی داریم.

بیشتر بخوانید   وداع آخر با شهید مدافع وطن/بیرجندی ها" امیرحسین"را در آغوش گرفتند+عکس

انتهای پیام /۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها