سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد|نسرین کاری

یک دختر جوان در ویدیوی که بارها در شبکه های مجازی پخش شد با صدای اندوهگین می گوید: نتیجه ۱۲ سال زحمت و آرزوهایش را رود با خودش برد و هیچ‌کس صدای آن‌ها را نشنید…

به گزارش ” پیام خاوران ” سخت است ۱۲ سال درس بخوانی و وقتی می خواهی نتیجه آن را ببینی یک حادثه غیر مترقبه تمام آرزوهایت را بر باد دهد. دقیقا در روز پنجم و ششم اردیبهشت که مصادف با برگزاری کنکور سراسری بود در پی شکسته شدن دو بند خاکی در منطقه حاجی‌آباد زیر کوه و تخریب جاده، گروهی از دانش‌آموزان در استان خراسان جنوبی نتوانستند خود را به جلسه کنکور برسانند.

یک دختر جوان در ویدیوی که بارها در شبکه های مجازی پخش شد با صدای اندوهگین می گوید: نتیجه ۱۲ سال زحمت و آرزوهایش را رود با خودش برد و هیچ‌کس صدای آن‌ها را نشنید.

این صدای اندوهگین برای یک جوان که همه امیدش رفتن به دانشگاه و راهی روشن برای آینده است بسیار تلخ است. بنظر می رسد مدیریت بحران در استان مان پس از بحران است و بقول معروف نوشدارو بعد از مرگ سهراب می باشد.

برباد رفتن نتیجه سالها تلاش موضوع کوچکی نیست. چالش کنکور و استرس آن برای یک نوجوان خود مساله ای بزرگ است. کنکوری که در سالهای اخیر تبدیل به یک میدان مبارزه بزرگ برای جوانان شده که همیشه با افت و خیز و چالش های مختلف این استرس بیشتر و بیشتر می شود.

این در حالی است که خراسان جنوبی همواره در کنکور و قبولی دانشگاه رتبه های خوبی داشته و سال گذشته ۳ دانش آموز بیرجندی موفق شدند در کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه‌های زیر ۲۰ در منطقه ۲ شوند.

گرچه با پیگیری تلفنی استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان سنجش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از سیل در زیرکوه تصمیم جدید اتخاذ شده و مساعدت لازم انجام شود وی درباره پیگیری انجام شده برای بازماندگان از کنکور در شهرستان مرزی زیرکوه به دلیل وقوع سیل افزود: این موضوع نگرانی‌هایی برای خود داوطلبان و والدین آنان ایجاد کرده،

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید رحمانی بمرود دیدار کرد

لذا طی تماس تلفنی با دکتر پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور، اوضاع امروز شهرستان زیرکوه تشریح شد تا برای داوطلبان چاره‌اندیشی انجام شود.

اما بنظر می رسد مدیریت بحران باید قبل از وقوع حادثه باشد نه پس از آن! امید آن است که با پیگیری های مسئولان دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و دانش آموزان که آینده سازان ایران و استان می باشند فقط استرس رقابت و کنکور را داشته باشند و با یک انگیزه عالی برای ساختن آینده خود و کشور سکوهای پیشرفت را یکی پس از دیگری بالا بروند.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها