افزایش 9 درصدی مصرف بنزین در استان خراسان جنوبی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در سال 1402 در بخش بنزین 428 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شده است که نسبت به سال قبل از آن 9 درصد افزایش مصرف فرآورده را شاهد بودیم.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا عابدانی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی یکی از 3 استان پهناور کشور است و شرایط بسیار ویژه‌ای را در موضوع تأمین فرآورده‌های نفتی دارد.

وی گفت: فاصله بسیار زیاد مرکز استان از مبادی تأمین اصلی و متکی بودن آن از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما از جمله شرایط ویژه استان در حوزه سوخت هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی فاصله بسیار زیادی با انبارهای مبدأ مانند بندرعباس، اصفهان، کرمان و رفسنجان دارد و در بحث تأمین سوخت اگر یک نفتکش بخواهد 30 هزار لیتر فرآورده را وارد استان کند حدود 5 روز طول می‌کشد.

عابدانی با تأکید بر اینکه در این راستا باید ناوگان بسیار قدرتمندی داشته باشیم تصریح کرد: در سال 1401 تقریباً 110 نفتکش فعال در سطح استان فعالیت داشتند و خوشبختانه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در بحث أخذ تسهیلات برای متقاضیان، در حال حاضر بیش از 300 دستگاه نفتکش در سطح استان فعالیت دارند که 3 برابر رشد داشته است.

وی به مصرف بنزین در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 1401 در بخش بنزین 393 میلیون لیتر بنزین در استان توزیع و مصرف شده و این مقدار در سال 1402 به 428 میلیون لیتر رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی به افزایش میزان مصرف سوخت بنزین در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا سال گذشته 9 درصد افزایش مصرف فرآورده را نسبت به سال 1401 در بحث بنزین شاهد بودیم.

عابدانی با بیان اینکه در بخش نفت گاز نیز در سال 1401 حدود 585 میلیون لیتر فرآورده در سطح استان مصرف شده است، اظهار داشت: سال گذشته حدود 640 میلیون لیتر فرآورده نفت گاز در استان مصرف شده که این میزان مصرف با 9.3 درصد نسبت به متوسط کشوری که 6.7 درصد بوده 2.5 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید   76 هزار مشترک خانگی خراسان جنوبی 3.8میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف گرفتند

وی افزود: یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ ما در سطح استان نیروگاه سیکل ترکیبی قاین است که متأسفانه دارای راندمان پایینی است. این نیروگاه زمانی که از نفت گاز استفاده می‌کند روزانه بیش از 3 میلیون لیتر فرآورده مصرف می‌کند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در سال 1402 بیش از 100 میلیون لیتر فرآورده تحویل این نیروگاه شده است.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها