بهره‌برداری از ۴۵۸ کلاس درس در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۴۵۸ کلاس درس در سه سال گذشته با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و بهره برداری شده است.

به گزارشپیام خاوران حامد رخسارپور با اشاره به بهره برداری از ۴۵۸ کلاس درس در سه سال گذشته در استان گفت: این تعداد کلاس درس شامل ۱۴۹ طرح آموزشی با زیربنای ۵۲ هزار و ۵۲۶ متر مربع است.

وی افزود: اعتبارات نوسازی مدارس نیز در دولت سیزدهم نسبت به سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۲۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی عنوان کرد: اعتبارات استانی و ملی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مجموع هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال بوده که در ۲ سال اخیر به پنج هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین سرانه دانش آموزی در استان به طور میانگین ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴۷ بوده که اکنون ۶.۶۸ متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

رخساررو  به احداث ۲۱ سرویس بهداشتی برای مدارس فاقد سرویس هم اشاره کرد و گفت: ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، خرید تجهیزات آموزشی ۴۲۰ مدرسه با اعتبار ۶۷۵ میلیارد ریال، استانداردسازی ۴۵۰ مدرسه با هزار و ۳۷ کلاس درس، آسفالت محوطه ۱۴۰ مدرسه به متراژ ۲۰۳ هزار متر مربع و با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای خراسان جنوبی برشمرد.

رخسارپور گفت: ایزوگام ۲۰۱ مدرسه با متراژ ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع، حذف ۷۶ کلاس درس کانکسی و تکمیل ۳۲۶ کلاس درس با مشارکت خیران از دیگر اقدامات حوزه نوسازی مدارس استان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام مردمی در دست اجراست ادامه داد: چهار مکان ورزشی شاخص استان هم در دولت سیزدهم احداث شده که شامل استخر دانش آموزی زیرکوه، سالن شهدای معلم طبس، سالن ورزشی ریحانه النبی قاین و سالن تیراندازی شهر بیرجند است.

بیشتر بخوانید   40 ایستگاه دیجیتال برای پوشش تصویری روستاها و شهرهای خراسان جنوبی راه اندازی می شود

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها