گلایه از رها شدن بیمارستان تازه افتتاح خوسف

فرماندار خوسف از رها شدن بیمارستان تازه افتتاح شده این شهر گلایه کرد.

به گزارش “پیام خاوران”، دهه فجر سال گذشته بود که بیمارستان حضرت قائم (عج) خوسف پس از ۱۱ سال و با حضور وبیناری وزیر بهداشت افتتاح شد.

در آئین افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت قائم (عج) خوسف  که با حضور وبیناری وزیر بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی، فرماندار شهرستان خوسف و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان خوسف برگزار شد و فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این بیمارستان از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان خوسف بود که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و با تأکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل این پروژه شتاب گرفت و در مهر ماه سال جاری بخش اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شد.

سید علی حسینی افزود: بیمارستان حضرت قائم (عج) با زیربنای ۳۲۵۰ مترمربع در ۲ طبقه و ظرفیت ۳۲ تخت بنا شده و به زودی ۴۴ نیروی استخدامی وزارت بهداشت در بخش‌های پرستاری، پزشک عمومی، داروساز، اداری مالی، مامایی، اتاق عمل، هوشبری و آزمایشگاه فعالیت خود را  آغاز خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ساختمان به علاوه اعتبار تجهیز بیمارستان با مبلغی بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان انجام شد. این بیمارستان دارای امکاناتی شامل بخش‌های داخلی، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، اورژانس و خدمات آزمایشگاهی است.

اما با گذشت بیش از سه ماه از افتتاح بیمارستان خوسف فرماندار این شهرستان گفت: با وجود این‌که بیمارستان این شهر تازه افتتاح  و نیروهایی نیز در آن استخدام شده‌اند، اما هنوز این بیمارستان رئیس ندارد.

حسینی با گلایه شدید از عدم توجه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بیمارستان تازه افتتاح این شهرستان گفت: با وضعیت موجود در این بیمارستان نمی توان به درمان بیماران پرداخت.

بیشتر بخوانید   ۵۷۲۵ خانوار عشایری خراسان جنوبی از پروژه‌های هفته دولت بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید رئیس بیمارستان معرفی می شد، افزود پیگیری های زیادی از سوی فرمانداری و شهرستان برای انتصاب رئیس  بیمارستان انجام شد اما تاکنون کسی این مسئولیت را قبول نکرده است.

فرماندار شهرستان خوسف ادامه داد: وجود بیمارستان برای شهرستان خوسف یک نعمت است و بسیاری از مشکلات را رفع کرده است اما همچنان بعضی از مشکلات وجود دارد ، به عنوان مثال گاهی با کمبود پزشک متخصص یا نبود بخش رادیولوژی روبرو می‌شویم که نیاز است این مساله رفع شود زیرا مردم مجبورند برای بهره مندی از بعضی خدمات درمانی راهی بیرجند شوند.

وی خواهان توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان متولی اصلی به این بیمارستان تازه تاسیس شد.

انتهای پیام/ 101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها