سایت قدیم فرودگاه بیرجند آماده سرمایه گذاران بخش خصوصی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: سایت قدیم فرودگاه بیرجند یکی از بهترین مکان‌ها جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث مجتمع بین راهی و تفریحی است.

به گزارش “پیام خاوران” عظیم طهماسبی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به موقعیت سایت قدیم فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به عنوان دروازه ورودی و خروجی مسافرین شهرهای اطراف استان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و توسعه گردشگری استان و از آنجایی که فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه صرفا مکانی برای نشست و برخاست هواپیما، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است لذا سایت قدیم فرودگاه بیرجند به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در نشست با مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی و یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد گفت: فرودگاه بیرجند سومین فرودگاه احداث شده در کشور است که سایت قدیم این فرودگاه قدمت تاریخی داشته و پس از انتقال فرودگاه به سایت جدید، مکان بسیار مناسب جهت سرمایه‌گذاری است.

وی فزود: با احداث ترمینال جدید فرودگاه بیرجند و همچنین برقراری پروازهای حج تمتع و افزایش پروازهای برنامه‌ای فرودگاه، با توجه به آمار رو به رشد پرواز و مسافر فرودگاه بیرجند، فرودگاه در چند سال اخیر نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی و توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.

طهماسبی ادامه داد: طرح گردشگردی فرودگاه بیرجند به مساحت 50 هکتار به عنوان یک طرح زود بازده شامل: احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، احداث نیروگاه خورشیدی، رستوران و مجتمع تفریحی، احداث هتل فرودگاهی و مجتمع تجاری معرفی شده است.

مجتبی شریعتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز ضمن استقبال از شرایط فراهم شده گفت: باید دغدغه سرمایه گذاران در این بخش شنیده و تا جای ممکن شرایط جهت سرمایه گذاری برای این عزیزان هموار شود و در این راستا استانداری خراسان جنوبی نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید   گروه های فرهنگی و هنری جهادی در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

در این جلسه یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی طرح پیشنهادی مجموعه خود جهت سایت قدیم فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند را ارائه و مقرر شد در روزهای آتی در نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طرح پیشنهادی دقیق‌تر بررسی و جهت امضا تفاهم نامه در رویداد پیش رو هماهنگ شود.

انتهای پیام / 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها