اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل به خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اختصاص ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل برای این استان در شورای مدیریت بحران کشور تصویب شد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی آخوندی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته درباره تأمین اعتبارات مربوط به جبران خسارت‌های سیل در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از این مبلغ 12 هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مابقی در بخش مسکونی، بلاعوض و معیشتی است. این میزان اعتبار با پیگیری‌های مستمر و جدی تلفنی و حضوری استاندار خراسان جنوبی بر اساس مستندسازی کارشناسی و دقیق استان مصوب شد.

وی از تخصیص 700 میلیارد ریال اعتبار برای اقدامات اضطراری در مناطق سیل زده استان در قالب تنخواه توسط وزارت کشور خبر داد و گفت: از این مبلغ 550 میلیارد ریال در قالب اعتبارات تملک دارایی‌ و 150 میلیارد ریال هزینه‌ای است. از همان روزهای نخست دستگاه‌های متولی پای کار آمدند و در مناطق سیل زده برای رفع مشکلات مردم اقدامات اضطراری انجام دادند که با اقدام وزارت کشور و تخصیص اعتبار اضطراری بخشی از اعتبارات هزینه شده توسط دستگاه‌ها پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در مدیریت سیل بهار امسال علیرغم کمبود امکانات از تمامی ظرفیت‌های مردمی، بخش خصوصی و دولتی استفاده شد اما مشکل ما کمبود یا فرسودگی تجهیزات امدادی است. برای اولین بار با تدبیر استاندار و در شورای برنامه‌ریزی استان پنج درصد اعتبارات تملک دارایی‌ برای مدیریت بحران مصوب شد. تخصیص این اعتبار کمک خوبی به مجموعه مدیریت بحران استان خواهد بود.

آخوندی با اشاره به حجم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان گفت: نامه‌ای به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فرستادیم که با مشارکت 200 تا 300 میلیارد ریالی این نهاد، روند مرمت قنوات خسارت دیده استان تسریع شود. خسارت سیل به بخش کشاورزی استان 12 هزار میلیارد ریال برآورد شد. تأکید شده‌ با توجه به خسارت زیاد سیل به این بخش اقدامات لازم برای جبران خسارت‌ها انجام شود و این بخش را در اولویت تخصیص اعتبار قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید   اسامی اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها