مدیری که دلش برای سرمایه گذاری نسوزد، جایی در استان ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه سرمایه‌پذیری باید در استان تقویت شود، گفت: مدیری که دلش برای سرمایه گذاری استان نسوزد، به هیچ عنوان جایی در استان ندارد.

هاشمی نماینده بیرجند، خوسف ودرمیان

به گزارش “پیام خاوران”، حسن هاشمی امروز در دیدار با  بخشی از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دغدغه‌ها و راهکارهای بخش خصوصی باید با جزئیات بیشتری برای نمایندگان مطرح شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در واقع یک رکن تصمیم‌گیر و تصمیم ساز است، افزود: مدیریت استان قطعاً باید یک مدیریت قوی و کارآمد و ترجیحا بومی باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک مدیریت درست باید همه چیز بر اساس توانمندی و شایستگی باشد،گفت: روحیه سرمایه‌پذیری در استان باید تقویت شود. مدیری که دلش برای سرمایه‌گذاری استان نسوزد به هیچ عنوان جایی در استان ندارد و این موضوع در اولویت کار قرار خواهیم داد.

هاشمی، با اشاره به اینکه باید ارتباطی قوی با بخش خصوصی برقرار شود، بیان کرد: قطعاً بررسی موضوعات به صورت تخصصی جایگاه استان را افزایش خواهد داد. استان خراسان جنوبی باید خارج از مجلس شورای اسلامی یک مجلس داشته باشد و قطعاً یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند به نمایندگان مجلس کمک کند اتاق بازرگانی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع فراوری محصولات در بخش کشاورزی ضرورت استان است افزود: سیاست‌های بانکی استان نیاز به راهکارهای بهتر و دقیق‌تری دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

بی‌توجهی به مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان

سینا سرحدی نیز در این جلسه اظهار داشت: خراسان جنوبی به لحاظ اقلیمی پتانسیل بسیار بالایی در حوزه انرژیی‌های تجدید پذیر دارد.

وی با اشاره به اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند در یک بازه زمانی میان مدت چهره اقتصادی استان را تغییر دهد، افزود: خراسان جنوبی در حوزه نیروگاه‌های انشعابی در سطح کشور رکورددار است اما کمبودهایی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. متأسفانه هنوز تصمیمات برای برخی مسائل در سطح ملی قطعی نشده، اما در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود. این مهم هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری را در استان افزایش داده است و متاسفانه گاهی به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بی‌توجهی می‌شود.

بیشتر بخوانید   گزارش تصویری افتتاح نیروگاه ۷مگاواتی سربیشه باحضور وزیر نیرو

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: متاسفانه بانک‌های استان در حوزه جذب سرمایه گذار موانع زیادی ایجاد می‌کنند و برای پروژه‌های تجدیدپذیر درخواست 70 درصد اعتبار پروژه وثیقه خارج از طرح را می‌کنند. این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد.کمبود نیروی انسانی در شبکه توزیع چالش بسیار بزرگی ایجاد کرده که منجر به طولانی شدن روند امور می‌شود، با تعامل و هم افزایی چشم انداز استان باید از نقطه یک به نقطه پنج برسد.

فرآوری محصولات کشاورزی توسعه یابد

محمدرضا رمضانی در این جلسه اظهار داشت: نمایندگان مجلس حتما باید از شهرک صنعتی بیرجند که 50 درصد از سرمایه استان در آنجا مستقر هستند، بازدید داشته باشند. در دهه 80 حدود 650 واحد تولیدی در سطح خراسان جنوبی وجود داشته است، متأسفانه این رقم در حال حاضر به 550 واحد تولیدی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل شده‌اند گفت: زمانی که صنایع تبدیلی فعال شود واحدهای تولیدی و معادن از جمله سنگ‌ها در استان به توسعه خواهند رسید. متأسفانه امروز شهرک صنعتی بیرجند به بارانداز بقیه استان‌ها به ویژه تبریز تبدیل شده است، علی رغم اینکه 170 هزار نفر در صنعت شیرینی و شکلات کشور مشغول به فعالیت هستند اما متأسفانه سهم خراسان جنوبی از این میزان صفر است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه گردش مالی روزانه مواد غذایی در خراسان جنوبی حدود 12 میلیارد تومان است، بیان کرد: توسعه فرآوری محصولات کشاورزی از مهمترین درخواست‌های مردم خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها