63 درصد تسهیلات تبصره 18 خراسان جنوبی پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب 63 درصد تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه در راستای کارآفرینی، تولید و ایجاد اشتغال  در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مرتضی ذاکریان در کارگروه استانی تبصره 18 قانون بودجه اظهار داشت: از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 تاکنون 11 هزار و 213 میلیارد ریال اعتبار  به استان تخصیص یافته است. از این رقم 8 هزار و 869 میلیارد ریال اعتبار نقدی و دو هزار و 345 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 24 هزار و 790 میلیارد ریال طرح در کمیته استانی تبصره 18 مصوب شده است گفت: تا کنون 7 هزار 80 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های مصوب پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب 63 درصد اعتبار تخصیصی بند الف تبصره 18 به استان خبر داد و عنوان کرد: 6 هزار 346 میلیارد ریال از طرح‌ها از سوی بانک‌ها برگشت خورده است.

ذاکریان به وضعیت جذب دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: 91 درصد طرح‌های حوزه جهادکشاوزی تاکنون پرداخت شده است. جمع تسهیلات تخصیصی به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سه هزار و 966 میلیارد ریال تاکنون بوده است که 52 درصد این تسهیلات به طرح‌های مصوب و معرفی شده به بانک‌ها جذب شده است.

وی اعتبار تخصیصی به طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را 673 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: 48 درصد تسهیلات تخصیصی این حوزه تا کنون پرداخت شده است. تسهیلات تخصیصی به پارک علم و فناوری استان 834 میلیارد ریال بوده که تاکنون جذب در این حوزه صفر بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تا کنون یک هزار و 129 میلیارد ریال بوده که 73 درصد این تسهیلات به طرح‌های مصوب پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید   آیت‌الله عبادی: انتظارات با امکانات کشور همسان باشد

ذاکریان تسهیلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را 357 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: جذب در این حوزه 104 درصد بوده که بیش از اعتبار تخصیصی است.

وی اعتبار طرح‌های حوزه بهزیستی را 83 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 100 درصد آن جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبار طرح‌های کمیته امداد 305 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: 73 درصد تسهیلات این حوزه به متقاضیانی که طرح‌های آن در کمیته استانی مصوب شده پرداخت شده است.

وی میزان جذب طرح‌های حوزه راهداری و حمل و نقل عمومی را 85درصد اعلام کرد و گفت: میزان جذب طرح‌های حوزه بنیاد برکت هم 85 درصد بوده است.

به گفته وی از مجموع تسهیلات 389 میلیارد ریالی حوزه راه و شهرسازی تنها 11 درصد پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب 63 درصد تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه در راستای کارآفرینی، تولید و ایجاد اشتغال  در استان خبر داد و بیان کرد: امروز در کارگروه استانی تبصره 18 استان 14 طرح به مبلغ 121.5 میلیارد ریال مصوب شد که به بانک‌های عامل برای پرداخت معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها