شعبه صلح یاری (شورای صلح و سازش) ویژه اهل سنت خراسان جنوبی گشایش یافت

شعبه صلح یاری (شورای صلح و سازش) ویژه اهل سنت استان خراسان جنوبی با حضور  فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)، رئیس کل دادگستری کل استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی در مسجد النبی بیرجند افتتاح شد

به گزارش “ پیام خاوران ”  امام جمعه اهل سنت بیرجند در مراسم افتتاح شعبه صلح یاری گفت: اسلام بر دو پایه اخوت و برادری و دوم حفظ حقوق متقابل استوار است و اگر در جامعه اسلامی این دو رعایت نشود اختلاف بوجود می‌آید.

مولوی غلام حیدر فاروقی  افزود: دستور خداوند متعال این است که نباید هیچ گاه بین مسلمانان نزاع باشد و باید همواره صلح و آرامش حاکم باشد.

وی گفت:یکی از بزرگترین نعمت‌های خدا رفع اختلافات و رفع دشمنی‌ها بین مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تاکید کرد: یکی از خدمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی این است که این مسائل را برعهده شورا‌ها و مردم گذاشته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی هم با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در فعالیت‌های اجتماعی در این مراسم گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی است که علاوه بر عبادت و دعا باید به فعالیت‌های اجتماعی نیز پرداخت.

حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: به پیشنهاد برادران اهل سنت شعبه صلح و سازش راه اندازی شد و از فردا در مسجد النبی اهل سنت بیرجند جلسات صلح و سازش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) هم با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی مهم و ضروری است گفت: انشاالله با همدلی و اتحاد جامعه‌ای عاری از هرگونه اختلاف داشته باشیم.

سردار  محمد رضا مهدوی در خصوص افتتاح شعبه صلح یاری ویژه اهل سنت نیز گفت: شورای حل اختلاف یکی از اهداف و برنامه‌های بسیج است و این اقدام و این افتتاح بسیار موثری خواهد بود.

ثمویی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی نیز گفت: شعبه صلح یاری اهل سنت در راستای طرح هر مسجد یک حقوقدان بسیج و به منظور آگاه سازی مردم و تشکیل شورا‌های صلح و سازش افتتاح شده و متشکل از افراد داوطلب و حقوق دان برای رفع اختلافات مردم با محوریت مسجد است.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی نمره کامل ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز استان را کسب کرد

در پایان این مراسم با اهدای احکامی تعدادی از برادران اهل سنت به عنوان صلح یاری تعیین و در این شعبه صلح یاری از فردا آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/250

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها