شعبه صلح یاری (شورای صلح و سازش) ویژه اهل سنت خراسان جنوبی گشایش یافت

شعبه صلح یاری (شورای صلح و سازش) ویژه اهل سنت استان خراسان جنوبی با حضور  فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)، رئیس کل دادگستری کل استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استانی در مسجد النبی بیرجند افتتاح شد

به گزارش “ پیام خاوران ”  امام جمعه اهل سنت بیرجند در مراسم افتتاح شعبه صلح یاری گفت: اسلام بر دو پایه اخوت و برادری و دوم حفظ حقوق متقابل استوار است و اگر در جامعه اسلامی این دو رعایت نشود اختلاف بوجود می‌آید.

مولوی غلام حیدر فاروقی  افزود: دستور خداوند متعال این است که نباید هیچ گاه بین مسلمانان نزاع باشد و باید همواره صلح و آرامش حاکم باشد.

وی گفت:یکی از بزرگترین نعمت‌های خدا رفع اختلافات و رفع دشمنی‌ها بین مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تاکید کرد: یکی از خدمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی این است که این مسائل را برعهده شورا‌ها و مردم گذاشته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی هم با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در فعالیت‌های اجتماعی در این مراسم گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی است که علاوه بر عبادت و دعا باید به فعالیت‌های اجتماعی نیز پرداخت.

حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: به پیشنهاد برادران اهل سنت شعبه صلح و سازش راه اندازی شد و از فردا در مسجد النبی اهل سنت بیرجند جلسات صلح و سازش برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) هم با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی مهم و ضروری است گفت: انشاالله با همدلی و اتحاد جامعه‌ای عاری از هرگونه اختلاف داشته باشیم.

سردار  محمد رضا مهدوی در خصوص افتتاح شعبه صلح یاری ویژه اهل سنت نیز گفت: شورای حل اختلاف یکی از اهداف و برنامه‌های بسیج است و این اقدام و این افتتاح بسیار موثری خواهد بود.

ثمویی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان خراسان جنوبی نیز گفت: شعبه صلح یاری اهل سنت در راستای طرح هر مسجد یک حقوقدان بسیج و به منظور آگاه سازی مردم و تشکیل شورا‌های صلح و سازش افتتاح شده و متشکل از افراد داوطلب و حقوق دان برای رفع اختلافات مردم با محوریت مسجد است.

بیشتر بخوانید   بی‌عفتی و بی‌حجابی بنیان خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهد

در پایان این مراسم با اهدای احکامی تعدادی از برادران اهل سنت به عنوان صلح یاری تعیین و در این شعبه صلح یاری از فردا آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۵۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها