آغاز طرح نظارتی یلدا در خراسان جنوبی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی یلدا از فردا در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران”،تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گفت: در شب یلدا به دلیل افزایش تقاضا برای برخی از گروه‌ها کالایی مانند میوه ها‌ی مرسوم آجیل انواع شیرینی به صورت ویژه به نظارت برگروه‌های هدف کالایی انجام خواهد شد.

 

او با اشاره به اینکه برای شب یلدا پایگاهایی ثابت در سطح استان راه اندازی می شود افزود: مردم می توانند با مراجعه حضوری طرح شکایت و یا ارائه گزارش داشته باشند.

 

تهوری ادامه داد: علاوه بر این تعداد گشت های بارزسی در مزکر استان بیش از۱۵گشت افزایش خواهد یافت و همچنین شهرستان ها متناسب با جمعیت صنفی برنامه ریزی لازم جهت تشدشد نظارت ها را خواهند داشت.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت با اشاره به اینکه در ارتباطات با طرح جامع سوخت و به لحاظ کنترل شبکه‌های توزیع کالا و خدمات از روز بعد از اعلام این طرح ویژه ادامه داد: بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در سراسر استان حوزه معاونت بازرسی و سایر معاونت‌های دیگه و هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف اتاق اصناف اتحادیه‌های صنفی جهت همراهی در نظارت و کنترل بازار انجام شده است.

 

تهوری ادامه داد:گشت‌های بازرسی در قالب تیم‌های تخصصی و گشت‌های مشترک صبح و بعد از ظهر در سطح عرضه برای جلو گیری از افزایش قیمت و تخلفات حضور پیدا کردند.

 

او بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۲ جلسه کمیسیون تنظیم بازار جهت امر بررسی وضعیت قیمت کالا‌ها و خدمات کنترل و برنامه ریزی لازم جهت مایحتاج عمومی و نحوه نظارت ایجاد هماهنگی بین دستگاه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید   ۷۹ درصد جمعیت یارانه‌بگیر خراسان جنوبی بسته معیشتی دریافت می‌کنند

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت اظهار کرد: ستاد بازرسی در مرکز استان در کنار ستاد معاونت بازرسی و سامانه ۱۲۴ و چهار مرکز آماده دریافت گزارش‌های حضوری مردمی هستند.

 

او اظهار کرد:  این مراکز در میدان ابوذر بیرجند میدان حضرت امام و چهار راه مصلی و ستاد معاونت در بلوار شهدای عبادی و همچنین سمانه ۱۲۴ که صبح و بعد از ظهر برای دریافت گزارش‌های مردمی اماده خدمت رسانی است.

 

تهوری با اشاره به اینکه تعداد گزارشات دریافتی از تاریخ ۲۵ ابان ماه لغایت ۲۳ آذرماه در سامانه ۱۲۴ (۵۰۵۶) تا بوده است افزود: تعداد گزارشات ثبت شده ۳۶۰ گزارش و تعداد بازرسی‌ها ۷۲۶۴ و تعداد پروند‌ها ۳۳۷ پرونده در طرح نظارتی ویژه کالا و خدمات بوده است.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان سمت افزود: بیشترین تخلفات عدم درج قیمت و ارائه فاکتور خرید، گران فروشی و تقلب بوده استو بیشترین تخلفات در گروه کالایی خواربار سیفی جات انواع نان، لوازم خانگی، پوشاک و لاستیک بوده است.

 

او همچنین بیان کرد:از ابتدای سال جاری توسط بازرسان سازمان طرح نظارتی نوروز ۹۸ طرح ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی ویژه خدمات عمومی و دولتی بازگشایی مدارس طرح قیمت کالا طرح ویژه نظارت بر بازار کالا و خدمات که در جریان است واز فردا طرح نظارتی ویژه شب یلدا آغاز خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها