تجمع دانشگاهیان خراسان جنوبی درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشگاهیان استان خراسان جنوبی در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان در مسجد امام جعفرصادق(ع) دانشگاه بیرجند و در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش “پیام خاوران” تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های خراسان جنوبی به منظور حمایت از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در محکومیت ظلم و  بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی، در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند برگزار شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند، بسیج اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند برای حضور در این تجمع  از دانشگاهیان دعوت کردند. دانشگاهیان در این تجمع  همصدا با استادان و دانشجویان عدالتخواه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، با در دست داشتن‌ پرچم‌ فلسطین و سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر استمرار و تقویت موج جهانی حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه تاکید کردند. قرائت بیانیه دانشگاهیان استان توسط دانشجویان پایان بخش این مراسم بود.

سخنران محوری این مراسم بر عهده دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بود. معاون دانشگاه بیرجند در بخشی از سخنانش گفت: حرکت دانشجویان عدالتخواه  و آزادیخواه در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از حرکتهای دانشجویی بی‌نظیر در دنیا است.

وی با اعلام اینکه صداهای حق طلبانه در آمریکا و اروپا علیرغم شعار دموکراسی آنها در گلو خفه می‌شود، افزود:  دستگیری اساتید و دانشجویان با لابی‌رژیم صهیونیست صورت گرفته و  این نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.
وی با بیان اینکه تحولات اساسی در عرصه بین الملل و خاورمیانه رخ داده است گفت: امروز علاوه بر کشورهای اسلامی شاهد یک حرکت جهانی تحت عنوان بیداری انسانی هستیم.

بیشتر بخوانید   با پوشش‌های بیمه نامه حامی" بیمه کوثر" آشنا شوید

حسین فرزانه پور افزود: یکی از مظاهر این بیداری ایجاد محافل علمی و دانشگاهی جهان به ویژه در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه‌های اروپایی به نفع مساله فلسطین است.

وی گفت: امروز در کشورهایی که شاید خیلی از دانشجویان آنها مسلمان نیستند یا دارای ادیان متعدد هستند علیه اشغالگری فلسطین و آنچه در غزه می‌گذرد، قیام کرده‌اند. وی افزود به عنوان دموکراسی حرف از آزادی بیان، اندیشه و اجتماعات می‌زنند اما امروز در مهد دمکراسی چه می‌گذرد، تعدادی از دانشجویان به طرز وحشتناکی دستگیر یا محکوم می‌شوند. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تشت رسوایی آزادی اندیشه‌ها از بام افتاده، گفت: تجمع ما به این خاطر است تا از دانشجویانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند حمایت و پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها