۱۴ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدید و تخریب شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارات ناشی از سیل چند روز اخیر از نظر وسعت در شهرستان درمیان و زیرکوه بوده است و تاکنون ۱۴ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدید و تخریب شدند.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی آخوندی اظهار داشت: متأسفانه باران‌های ۲۴ ساعت گذشته و جاری شدن سیلاب موجب خسارت به برخی واحدهای مسکونی و راه‌های روستایی و عشایری شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار تاکنون ۱۴ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدید و تخریب شدند، افزود: یکی از مهمترین و دردناکترین اتفاقات براثر سیل و باران‌های روز گذشته، غرق شدن یک پژو حامل ۵ سرنشین از یک خانواده در منطقه عشایری درح شهرستان سربیشه بود که متاسفانه همه این ۵ نفر عضو خانواده فوت شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارت ناشی از سیل از نظر وسعت در شهرستان درمیان و سپس شهرستان زیرکوه بوده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه اگر به اطلاعیه‌ها و هشدارهایی که درباره سیل و باران داده می‌شود توجه شود، شاهد برخی اتفاقات تلخ و دردناک نخواهیم بود.

وی از هم استانی‌ها خواست به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استانداری توجه ویژه داشته باشند و یادآور شد: بررسی‌ها برای ارزیابی دقیق از خسارت‌های ناشی از سیلاب ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی نیز از ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا عصر فردا یکشنبه در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید و بارندگی در استان تداوم دارد. در این مدت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

فاطمه زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار، وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شرق و برخی نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید   اجرای ۶۵ برنامه کمیته امداد در دهه فجر

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین حجم بارندگی‌های استان به ترتیب در ایستگاه خلف درمیان ۳۶ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۲۹ میلیمتر و درخش شهرستان درمیان ۲۳ میلیمتر به ثبت رسیده‌ است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در این مدت بندان با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرم‌ترین و سربیشه با کمینه دمای سه درجه سردترین ایستگاه هواشناسی استان بود، تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۶ و ۲۰ درجه ثبت شد.

زارعی افزود: در شبانه روز گذشته در زهان ۷ میلیمتر، گزیک ۶، درمیان و آبیز ۵، معصوم آباد ۴، دیهوک، مغیلان، حسین‌آباد قاین، جفت‌‌رود و حصاردار ۳ میلیمتر، اسدیه و فرودگاه بیرجند ۲، دستگرد، کلاته گاویچ و زهری یک میلیمتر و در نهبندان، فردوس، سربیشه، خضری، درح، سرایان و علی‌آباد زارعین کمتر از یک میلیمتر باران بارید.

وی گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در شرق و برخی نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: دمای هوای استان نیز تا صبح دوشنبه هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دهسلم با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زهان با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین نقطه استان بوده است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها