گلایه نماینده سربیشه و نهبندان در مجلس از دولت؛ چرا کولبری در خراسان جنوبی ‌متوقف شد؟

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس با بیان اینکه در سال ۸۳ خراسان جنوبی را از مالیات معاف کردند اما اجرایی نشد، گفت: چرا کولبری تا زاهدان آمد اما تا به خراسان جنوبی رسید متوقف شد.

به گزارش” پیام خاوران”، نظر افضلی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر استان خراسان رضوی به یک سری از شاخص‌های توسعه رسیده و استان سیستان و بلوچستان نیز برند محرومیت شده و تنها استان خراسان جنوبی غافل مانده است.

 

وی با بیان اینکه کولبری تا زاهدان آمده اما برای خراسان جنوبی متوقف شده که می‌طلبد ایجاد شود، گفت: خشکسالی در این استان بیداد می‌کند و 500 روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به استان خراسان جنوبی به عنوان یک بندر خشک نگاه شود، افزود: بیکاری نیز یکی دیگر از مشکلات اصلی روستاهای مرزی بوده که باید مورد توجه و حمایت دولت قرار بگیرد.

 

افضلی بر تلاش برای ماندگاری مرزنشینان خراسان جنوبی تاکید و بیان کرد: از روستایی در هفت کیلومتری مرز افغانستان 150 نفر برای برداشت گوجه به قزوین رفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر 7 هزار نفر از شهرستان نهبندان مهاجرت کرده‌اند، گفت: اما در حال حاضر بعضی از این افراد به دنبال توسعه برخی زیرساخت‌ها بازگشته‌اند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های پی‌در پی کشاورزی استان از رونق افتاده است، بیان کرد: در این راستا باید به بخض صنعت استان توجه ویژه شود و شرایط پیش رو می‌طلبد که خط راه آهن به مرز ماهیرود کشیده شود.

 

افضلی با بیان اینکه در سال 83 خراسان جنوبی را از مالیات معاف کردند اما اجرایی نشد، گفت: چرا کولبری تا زاهدان آمد اما تا به خراسان جنوبی رسید متوقف شد.

بیشتر بخوانید   بیش از 13 هزار کیلومتر گاردریل در محورهای ارتباطی خراسان جنوبی نصب شد

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی تنها 750 هزار نفر جمعیت دارد، بیان کرد: توجه به این تعداد جمعیت کار سختی نیست و اگر در دستور کار باشد به زودی محرومیت در این منطقه از بین می‌رود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از کارخانه‌های موفق در زمینه تولید خوراک دام و طیور در حال حاضر دچار مشکل است، خاطرنشان کرد: با ادامه روند 60 کارگر باقی مانده از این کارخانه هم اخراج می‌شوند.

 

5 هزار میلیارد تومان پروژه در صنایع معدنی در حال بهره‌برداری

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: در حال حاضر در حوزه صنایع معدنی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان پروژه و طرح در حال بهره‌برداری، آغاز عملیات، شناسایی یا احداث داریم.

 

داوود شهرکی با بیان اینکه خراسان جنوبی در پروانه‌های بهره‌برداری معدنی از سال 92 تاکنون رشد 100 درصدی داشته است، افزود: همچنین صدور پروانه‌های معدنی استان از 320 مورد به 630 مورد رسیده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: ظرفیت ذخایر معدنی خراسان‌جنوبی نیز از 11 میلیون تن به 17 میلیون تن افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تنظیم بازار هیچ گونه کمبودی در کالاهای اساسی و غیر اساسی در استان نداریم، بیان کرد: در بازرسی‌های حوزه تنظیم بازار نیز بالغ بر 5 میلیارد تومان پرونده جرائم به تعزیرات حکومتی ارسال و 300 واحد متخلف شناسایی شدند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها