کارخانه طلای هیرد مهر ۹۹ افتتاح می شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه معدن هیرد ۴ آنومالی دارد که در حال حاضر در آنومالی ۳ کارخانه فرآوری احداث می شود گفت: براساس پیش بینی ها، کارخانه طلای هیرد مهرسال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش “پیام خاوران ” ، خداداد غریب پور ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد خردایش معدن طلای هیرِد که استاندار خراسان جنوبی وجمعی از مسئولان استان حضور داشتند اظهار داشت: کارخانه این معدن براساس پیش بینی ها، مهر سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی که امروز برای بازدید از معادن استان و دیدار با استاندار خراسان جنوبی به آن منطقه سفر کرده، پس از افتتاح واحد فوق، در نشست “بررسی وضعیت تجهیز معدن طلای هیرد” بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، با سرعت عمل سرمایه گذار، روند احداث کارخانه، طی ۱۵ ماه و زودتر از برنامه پیش بینی شده به اتمام می رسد. وی یادآور شد: پیشتر قرار بود کارخانه فرآوری این معدن ۲ ساله و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تجهیزات کارخانه تا اسفند امسال وارد و نصب تجهیزات در خرداد ۹۹ انجام می شودگفت: معدن هیرد ۴ آنومالی دارد که در حال حاضر در آنومالی ۳ کارخانه فرآوری احداث می شود.

غریب پور بیان کرد: اکتشافات تکمیلی این معدن در حال انجام است و پیش بینی می شود ذخایر قابل توجهی در این معدن به دست آید.

وی با بیان اینکه مسائل زیرساختی این منطقه با همکاری ایمیدرو، نهادهای استانی و سرمایه گذار حل می شود، تصریح کرد: مساله گاز با پیگیری استاندار خراسان جنوبی تا اسفند انجام می شود. بخشی از زیرساخت ها همچون آب و برق نیز از منابع داخلی ایمیدرو قابل حل است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه استان خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی است، افزود: ۷۰ درصد زغال سنگ کشور در این استان است.

بیشتر بخوانید   سندمحرومیت‌زدایی استان خراسان‌جنوبی تدوین شد

وی با بیان اینکه معادن قابل توجه دیگری در حوزه مس، منیزیت، سنگ و غیره در این استان وجود داردادامه داد: استاندار خراسان جنوبی در زمینه محرومیت زدایی و توسعه این منطقه، اقدامات مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها