زنگ انقلاب در بیرجند با حضور فرزند شهید مدافع حرم نواخته شد

زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در مدارس خراسان جنوبی و با حضور «طاها بصیری پور» فرزند اولین شهید مدافع حرم استان در بیرجند نواخته شد.

به گزارش “پیام خاوران “ مراسم نواخته شدن زنگ گلبانگ انقلاب در مرکز استان روز شنبه با حضور همسر و فرزند پاسدار شهید «مرتضی بصیری پور» در مهدکودک فروغ عاطفه‌ها برگزار شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی در این آیین تبیین اهداف انقلاب در قالب جشن‌های موضوعی دهه فجر برای کودکان و نوآموزان را اولویت مهدهای کودک برشمرد و گفت: کودکان و نسل آینده باید به خوبی با انقلاب اسلامی و اهداف والای آن آشنا شوند.

 

علی عرب نژاد همچنین از همسر و فرزند شهید مدافع حرم به دلیل پذیرفتن دعوت بهزیستی و شرکت در این مراسم تشکر کرد و افزود: فرزندان شهدا به عنوان یادگار و علمدار راه شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای وطن بخصوص شهید عزیز مقاومت سردار شهید سلیمانی و شهدای همراهشان هستند و امیدواریم ما هم پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

 

همچنین زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی طنین انداز شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زنگ گلبانگ انقلاب در میدان امام خمینی (ره) بیرجند و در سایر شهرستان‌ها نیز به صورت نمادین در یک مدرسه نواخته شد.

 

محمدعلی واقعی افزود: دهه فجر امسال ۳۵۷ عنوان برنامه شاخص با مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: همچنین طرح لاله‌های روشن در ۴۴۵ آموزشگاه استان همزمان با سراسر کشور ۱۶ بهمن ماه اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید   مناطقی که در مسیر زائران اربعین وای فای رایگان دارد

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری همایش بزرگ پیشگامان گام دوم انقلاب با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در بیرجند نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

وی از اعزام ۴۲۷ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در ایام دهه فجر خبر داد و یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز، اجرای سرودهای حماسی، تجلیل از خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و نمایشگاه ابتکارات و خلاقیت از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

مراسم سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و جمعی از مسوولان و مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند و سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها