افتتاح و کلنگ زنی ۵۳۷ پروژه گازرسانی در دهه فجر در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افتتاح و کلنگ زنی ۵۳۷ پروژه با مبلغ هزینه شده یا اعتبار مورد نیاز ۴۱۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”  سید محمود هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه پروژه هایی که در سال ۹۸ هم در هفته دولت و هم در ایام الله دهه فجر اجرا می شود بسیار خوب است.

 

وی با اشاره به عملکرد شرکت گاز از سال ۹۷ افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی در سال ۹۷ عملکرد خوبی در بخش گازرسانی به روستاها داشته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ روستا در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند بیان کرد: در این راستا عملکرد شرکت گاز در سال ۹۷ در روستاها ۷ برابر متوسط سنوات گذشته بوده است.

 

هاشمی تصریح کرد: همچنین در بحث گازرسانی به واحد‌های صنعتی سال گذشته ۴۹۱ واحد صنعتی در خراسان جنوبی به شبکه گاز متصل شدند که عملکرد شرکت گاز معادل ۱۱ برابر متوسط سنوات گذشته(۱۱سال اخیر) است.

 

وی از افتتاح و کلنگ زنی ۵۳۷ پروژه با مبلغ هزینه شده یا اعتبار مورد نیاز ۴۱۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا در مجموع در دهه فجر امسال ۳۸۸ پروژه با هزینه اجرایی بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 

هاشمی اظهار داشت: این پروژه شامل گازرسانی به ۲۰۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان و ۱۸۳ واحد صنعتی با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر است.

 

وی به پروژه های قابل کلنگ زنی در دهه فجر امسال در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۴ روستا در سطح خراسان جنوبی با اعتبار مورد نیاز ۱۷۲ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در بحث احداث خط انتقال، عملیات اجرایی احداث خط انتقال دیهوک به طول ۶۹ کیلومتر از محل بشرویه با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد.

 

هاشمی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی رینگ خطوط تغذیه در سطح استان جهت تقویت و پایداری شبکه با اعتباری بالغ بر بیش از ۲۰ میلیارد تومان انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین عملیات ساختی و پدافندی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام می شود یادآور شد: در مجموع عملیات اجرایی  ۱۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان در دهه فجر آغاز خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا در شهرستان بیرجند ۳۲ روستا با هزینه ۱۰ میلیارد تومان و ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می شود، همچنین در ۲۱ روستای شهرستان بیرجند نیز عملیات اجرایی با ۹ میلیارد تومان هزینه آغاز می شود.

 

هاشمی با بیان اینکه. در حال حاضر ۱۶۳ روستای گازدار با جمعیت ۸۹ درصدی  تحت پوشش روستایی وجود دارد تصریح کرد: امسال ۴۴ روستا در شهرستان بیرجند گازرسانی شده است و همچنین ۳۵ روستا در دست اجرا است که شامل ۶ درصد خانوار روستایی است.

بیشتر بخوانید   خانواده شهدای شرکت گاز استان خراسان جنوبی تجلیل شدند

 

وی خاطرنشان کرد: با اتمام این پروژه ها در سال آینده ۲۱۶ روستای گازدار با ۹۵ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی در بیرجند وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان نهبندان ۲۸ روستا با هزینه اجرایی ۵۰ میلیارد تومان گازدار می شود گفت: همچنین ۳۰ واحد صنعتی با ۷ و نیم میلیارد تومان به شبکه گاز طبیعی متصل خواهد شد.

 

هاشمی با بیان اینکه در ۳۳ روستای شهرستان نهبندان عملیات اجرایی با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آغاز می شود افزود: در شهرستان نهبندان ۴۳ روستای گازدار ۳۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش وجود دارد که در سال جاری گازرسانی شده‌ است.

 

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به ۵۱ روستا با ۲۶ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش در شهرستان نهبندان در دست اجرا است گفت: در سال آینده با اتمام این روستاها ۹۴ روستا با ۶۱ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در شهرستان سربیشه نیز در دهه فجر امسال  ۴۴ روستا با ۲۷ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان در دهه فجر گازدار می شود خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۰ روستا با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه ۱۲۳ روستا با ۷۴ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند افزود: در سال جاری ۶۹ روستا گازرسانی شده است و ۲۴ روستا در دست اجرا است که شامل ۱۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش است و همچنین در سال آینده نیز روستاهای گازدار این شهرستان به ۱۴۷ روستا با ۸۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در شهرستان خوسف اقدامات بسیار خوبی انجام شده است بیان کرد:  در دهه فجر امسال گازرسانی به ۴۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان و ۱۰ واحد صنعتی و خدماتی با ۷۵۰ میلیون تومان انجام می شود و همچنین در ۱۴ روستا با هزینه ۳۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آغاز می شود.

 

هاشمی با بیان اینکه در شهرستان خوسف ۶۰ روستای بهره مند از نعمت گاز با ۵۹ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی وجود دارد یادآور شد: ۴۸ روستا در سال جاری گازرسانی شده است و ۲۴ روستا در دست اجرا است که شامل ۲۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش است، همچنین در سال آینده در این شهرستان ۸۴ روستای گازدار با ۸۴ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز طبیعی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرستان درمیان ۳ روستا در دهه فجر از نعمت گاز بهره مند می شوند خاطرنشان کرد: همچنین در دهه فجر ۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان گازرسانی شده است.

بیشتر بخوانید   صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در خراسان جنوبی تقویت شود

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث کلنگ زنی نیز عملیات اجرایی ۲۰ روستا در درمیان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان آغاز می شود گفت: همچنین چند پروژه پدافندی و ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام می شود.

 

هاشمی با بیان اینکه در شهرستان درمیان ۹۰ روستا با جمعیت ۹۲ درصدی روستایی تحت پوشش گازرسانی شده است تصریح کرد: همچنین ۲۴ روستا شامل ۶ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی در دست اجرا است که با اتمام این پروژه‌ها در سال آینده ۱۱۴ روستای گازدار با ۹۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش در این شهرستان خواهیم داشت.

 

وی از افتتاح گازرسانی به ۵ واحد صنعتی و تولیدی با ۴۵۰ میلیون تومان در شهرستان سرایان خبر داد و اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۳ روستا با هزینه ۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در شهرستان سرایان آغاز خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شهرستان سرایان ۲۱ روستای گازدار با ۹۴ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش وجود دارد گفت: همچنین گازرسانی به ۴ روستا در دست اجرا است که ۵ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی را شامل می شود با گازرسانی این ۴ روستا ۲۵ روستای گازدار با ۹۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش در این شهرستان وجود دارد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در شهریتان زیر کوه ۲۴ روستا با هزینه اجرایی ۳۲ میلیارد تومان در دهه فجر گازرسانی می شوند افزود: همچنین ۲ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۶۳۰ میلیون تومان در دهه فجر گازدار می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش کلنگ زنی نیز، عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸ روستا با ۳۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز می شود بیان کرد: در حال حاضر ۵۲ روستا با ۷۹ درصد جمعیت بهره مند در شهرستان زیرکوه از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین گازرسانی به ۳۷ روستا امسال انجام شده است و ۲۴ روستا دردست اجرا است که با بهره برداری از این ۲۴ روستا در سال آینده در مجموع ۷۶ روستا با جمعیت تحت پوشش ۹۷ درصد از نعمت گاز بهره مند هستند.

 

هاشمی با اشاره به افتتاح عملیات گازرسانی به ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در فردوس گفت: همچنین در دهه فجر امسال در ۵ روستای شهرستان فردوس عملیات اجرایی با اعتباری مورد نیاز ۶ میلیارد تومان آغاز می شود و همچنین ۲ میلیارد تومان اعتبار پروژه های ساختمانی و پدافندی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان فردوس ۲۰ روستا با ۸۷ درصد جمعیت تحت پوشش از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و ۵ روستا در دست اجرا است که با گازرسانی به این ۵ روستا ۹۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان قاینات گازرسانی به ۲ روستا با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ۲۶ واحد تولیدی و خدماتی با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود افزود: همچنین در ۱۳ روستا با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان عملیات اجرایی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید   ۵۷۲۵ خانوار عشایری خراسان جنوبی از پروژه‌های هفته دولت بهره‌مند می‌شوند

 

هاشمی اظهار داشت: با اتمام این پروژه ها ۱۱۶ روستا در قاینات با جمعیت تحت پوشش روستایی ۹۵ درصد از نعمت گاز برخوردار خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان طبس ۱۳ روستا با هزینه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۴ واحد صنعتی با هزینه یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید افزود: همچنین عملیات اجرایی ۳ روستا با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز می شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین خط انتقال دیهوک از طرف بشرویه به دیهوک با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 

هاشمی تعداد روستاهای گازدار در شهرستان طبس را ۶۹ روستا عنوان کرد و گفت: ۶ روستا امسال گازرسانی شده است و ۶ روستا در دست اجرا است که شامل ۹ درصد خانوار روستایی است و در سال آینده با گازرسانی به این روستاها ۷۰ روستای گازدار با ۸۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش در این شهرستان خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی به ۴ روستای شهرستان بشرویه آغاز می شود گفت: در حال حاضر ۳۱ روستای گازدار در بشرویه وجود دارد و خانوار روستایی بهره مند ۷۸ نفر هستند و همچنین گازرسانی به ۴ روستا در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی با افتتاح گازرسانی به روستاها در بحث شهری به صد درصد پوشش شهری در سال گذشته رسیدیم و بیشتر توسعه گازرسانی و زیرساخت مدنظر است.

 

هاشمی با بیان اینکه در دهه فجر با افتتاح پروژه ها روستاهای گازدار ۷۶۱ روستا خواهد بود خاطرنشان کرد: درصد خانوار روستایی بهره‌مند در پایان سال جاری به ۷۷ درصد رسیده است و تنها در سال جاری ۱۷ درصد افزایش خانوار روستایی را شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۳ روستا در حال اجرا داریم که شامل ۱۳ درصد خانوار روستایی است تصریح کرد: در مجموع درصد خانوار روستایی گازدار و در حال اجرا ۹۰ درصد است و قریب به یک هزار روستا از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی مقاوم سازی را یک اصل عنوان کرد تا در پی وقوع سیل هیچ گازی قطع نشود و اظهار داشت: در بحث GIS در بیرجند و خوسف اقدامات بسیار خوبی انجام شده است .

 

هاشمی با تاکید بر اینکه سامانه متمرکز ۱۹۴ برای پاسخگویی و خدمت رسانی به مشترکان در شرکت گاز مستقر شده است افزود: در بحث اشتراک پذیری و خدمات رسانی سعی شده است خدمات به داخل روستاها نیز آورده شود تا خدمات مشتری مداری انجام شود.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها