زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: افتخار می‌کنیم امروز کلنگ ساخت مدرسه‌ای را در استان به نام شهید مدافع حرم به زمین می‌زنیم چراکه حداقل وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و شهدای مدافع حرم است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد صادق معتمدیان روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه برکت شهید بصیری‌ پور اولین شهید مدافع حرم استان خراسان جنوبی همزمان با نخستین روز دهه فجر در بلوار شعبانیه بیرجند افزود: سال آینده جشن جمع‌آوری سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در استان با همت دولت و تلاش‌ مسوولان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان منعقد شد ۷۰ کلاس درس به مجموع فضای آموزشی استان افزوده می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۲ مترمربع زیربنا در نظر گرفته شده است.

 

محمدرضا بیکی، اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مدرسه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استانداری و اداره نوسازی مدارس احداث خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در وهله نخست باید از استاندار خراسان جنوبی که مصوب احداث این مدرسه را دریافت کردند، قدردانی کنیم.

 

مدیرکل نوسازی خراسان جنوبی یادآور شد: بیرجند نیاز فوق العاده‌ای به احداث کلاس استاندارد دارد و هنوز شمال شهر با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

 

وی ادامه داد: همچنین جنوب شهر بیرجند با توجه به ساخت و سازهای زیاد نیاز به توسعه فضای آموزشی دارد اما ابتدا باید مشکل زمین برطرف شود.

 

بیکی با تاکید بر اینکه با پیگیری استاندار اعتبارات ملی تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است گفت: همچنین یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس استان تا خرداد ماه آینده به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید   25 کارگروه ستاد بزرگداشت دهه فجر در خراسان جنوبی تشکیل شد

 

مدیرکل نوسازی خراسان جنوبی با اشاره به تجهیز یک‌ هزار و ۸۶ کلاس درس به سیستم گرمایشی در ایام دهه فجر اظهار داشت: با این احتساب تا مهر آینده بخاری نفتی در مدارس وجود نخواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: مقرر شد در هر استان ۲ پروژه نوسازی مدارس به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود که در استان مجتمع حیات طیبه مهرشهر به نام این شهید نامگذاری خواهد شد.

 

پدر شهید بصیری‌ پور هم گفت: از زمان ورود استاندار تاکنون تحول خاصی در استان ایجاد شده است چون از مکان‌هایی سرزده و موضوعاتی را پیگیری کرده‌اند که شاید تاکنون حتی فرمانداران شهرستان نیز این مکان‌ها را ندیده‌اند و امید است این سفرهای شهرستانی ادامه یابد.

 

کلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور با حضور فرزند این شهید مدافع حرم به زمین زده شد.

 

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها